Thursday, March 25, 2021

期權新手Q&A: Short Put 持倉盈虧變負數,點算好?



讀者留言:
"請問如果我SHORT PUT, 持倉顯示嗰隻期權價值升, 然後顯示持倉盈虧是負數, 而且是價外, 到期都維持咁樣, 結果會係我需要接貨之餘仲要虧損期權價值差價嗎? 另外接貨意思就係我將會買入某隻股票, 即例如TSLA X 100股既意思?"

老實說,傻貓都是期權新手,去年11月開始,才做了幾個月實驗,當然不敢班門弄斧。所以,馬上請教勁人谷的谷友,務求不會誤導讀者。

綜合傻貓僅有的期權知識,以及谷友的詳盡解答,回覆如下:

其實每張short put, 帳面都是負數的。如果價外期權,還是出現負數,只有 3 個可能:
1. 行駛價、現價,已變得非常貼價
2. 開期權合約時,合約價不理想
3. 引伸波幅, 即IV, 太高,令到期權金急升

如果你short put tesla 100股 @ $700, 昨天收市價: $630.27, 咁你就入晒價。
要用$700 x 100 = $70000 去接 Tesla, 又或者,你而家好快D去平倉,忍痛止損,解決問題。
萬一戶口唔夠現金,佢會自動幫你斬倉,賣咁D股票。所以你留意邊D有機會要接貨。

一般來說,只有入咗價,又或者對方行使做long side的買家,入晒價之餘,仲冇晒時間值。咁佢就會行使你。


持倉盈虧是你平倉時候的盈虧。如果你已經預備好足夠現金接貨,其實不用理會。
如果真的要接貨,就是根據你開立期權合約時,所訂下的合約數目、行駛價去接貨。
所以,絕對不會出現: 接貨後,還要虧損期權差價的情況。

假設真的要接貨,就跟平時買入股票一樣。當時的接貨價,高於當時股價,你的帳面就會出現虧損。

至於"持倉盈虧",股票期權一樣有持倉成本。只要期權一日未被行駛,那就只是帳面的持倉盈虧。我們要考慮的,應該是持倉成本。換句話說,如果Short Put 的期權到期,自己不夠現金接貨,會怎樣?
1. 動用孖展接貨 (IB每日計利息)
2. 斬倉 (如果你用光孖展限額,又沒有預先設定沽貨的先後次序,IB會隨機幫你用市場價,沽出持倉的股票,去接貨。)

唔想被無差別斬倉,可以set 有profit既先優先賣出,之後到bonds,  etf / option咁, 可以有先後次序。

傻貓自己一直確保自己的孖展ratio在1以下,即是沒有動用任何槓桿。近日Tesla急跌,我接了100股。但因為之前見勢色不對,已經做了long put + short call, 加上之前高位,已經沽了部份股票,現金充裕,所以暫時未有問題。
當然,我會繼續留意風險管理。
正如伊麵老闆經常提醒: 有錢short put, 有貨short call, 唔好貪心。
我不會隨便做naked short put/ naked short call. 因為我還有我愛的人、愛我的人,不想他們擔心。

16 comments:

  1. 連SP都唔知係咩來就做,勸呢位讀者買返股票算啦

    ReplyDelete
    Replies
    1. 每個人一開始,都係乜都唔識嘅。
      唔識,肯問,已經好好。
      不過,我同意你講嘅,要留意自己的能力圈,唔清楚、唔明白嘅,唔好亂試
      或者,搞清風險,知道最壞情況係點樣,先去試
      確定自己可以承擔後果,先好去做

      Delete
    2. 謝提醒, 暫時仲係模擬倉測試, 啱啱接觸, 好多都唔識, 望體諒

      Delete

    3. 你用模擬倉
      咁即係識做風險管理
      係好好嘅開始喔
      加油喔

      Delete
  2. 果位朋友對期權的概念要再加強啲,只要佢諗清楚成張期權的意思係到期時買/賣正股的權利,SP到期要接貨的話,接貨帶來的損失就係呢張option 的價格。咁佢大概就唔會將option 的持倉盈虧同接貨的損失當兩條數咁考慮了。

    TSLA 因為唔派息所以無乜所謂,但期權價格要考慮埋除淨影響(因為除淨唔會在期權中特別處理)。有啲情況係做完SC, 人地想收埋息就提前行權拎股票的呢。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 冇錯
      因為short side係完全被動嘅,long side有權提早行駛權利
      除淨影響,有時就係需要接貨與否的差別

      Delete
    2. 所以期權價格同期權金會係掛勾既? 甚至因為咁而會導致連期權金都蝕埋?

      Delete
    3. 期權價格,和正股掛鈎
      價格愈高,權金愈多

      唔明點解你講會蝕埋期權金
      如果long side, 係會有機會蝕晒所有已付出的權金

      Delete
    4. 因為見到持倉盈虧為負數, 當時我就諗假如權金我拎左1000, 而我持有既sp持倉盈虧係負緊1000, 不幸地咁到期被價外行使左, 咁我除左要支付買入股票既費用外, 仲要支付持倉時已虧既錢,即嗰1000, 變相我就無賺過期權金? 然後我見版大分享左心得, sp到期需考慮買倉成本而唔係sp持倉盈虧, 我就諗本身期權價格純供炒賣, 而sp到期既賣家着眼應該係該股價價外/價內? 期權價格不影響佢盈虧? 因我對期權價格觀念唔係咁好, 某程度上用左買賣股票思維去理解呢件事, 還望紏正🙏

      Delete
    5. 你買入股票後,一日唔賣,一日就只是帳面賺蝕。
      期權,你賣出後,無論是short call, 還是 short put, 都即時收到權金。
      帳面負數,隨著時間值流失,就會變0
      不過,如果你要接貨,或者要交貨,你要考慮的事,就不同

      期權被行駛,不需要嘔出已收的權金

      Delete
    6. 版主, 最近我對期權又有少少疑問🙏想請教點解sp會有高於股票現價既選擇, 同樣既目標價, 原理同sc又有咩分別?

      Delete
    7. SP, SC 是截然不同的做法
      有錢short put, 有貨 short call
      如果你非常看好某隻股票,或者某個指數,又覺得現價好抵,不過又想看清楚一點,不介意等待
      可以用現價開short put,到期日可以是隔日,或者一年後
      這樣,你不止可以有機會用現價,買到心儀股票,還可以賺取時間值
      回報更可觀

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. 謝謝解答同埋提醒, 剛接觸還是好多地方唔明白, 請問接貨既價格必定係行使價, 還是會係變數? 另外, 期權持倉盈虧會否影響期權金, 兩者會有掛勾? 最慘無得cap圖請教😓

    ReplyDelete
    Replies
    1. 接貨價,就係行駛價
      假設小米short put @$28, 權金 $1, 小米一張期權要1000股,咁你會即時收到 $1000
      接貨時,要付出$28000
      你的成本價,就是$28-$1, 即係$27

      Delete