Friday, March 26, 2021

投資與投機(傻貓看一哥的期權操作)



近日見一哥經常機不離手,不斷盯著股票報價。好奇一問:,才知道他最近虧損頗嚴重。買咗拼多多之類的中概股long call,跌到一仆一碌。


為甚麼不斷跟貼股市、股價,還是虧錢…?
我知道叫佢del app, 放低手機,唔睇市,完全冇用(我有試過叫㗎)。尤其佢昨日工作時,切咗忽肉,休假至下星期四。這段時間,他只會更加沉迷。交易次數一多,出錯機會就大。虧損,只會愈來愈嚴重。我提議過去行山,信號弱,佢自然要放下手機。但他拒絕了。

傻貓只能做好自己,開始反思:最近一年加入勁人谷後,自己的股票、期權操作。


自從學咗用期權,正股的買賣次數,大幅減少。
無他,我覺得股票是投資,期權是投機。投資像耕田,投機像打獵。

耕田,要有土地(資金),識揀農作物(選股),要望天打卦(唔知幾時價值回歸),要有天時地利人和(最近新經濟股,特別是中小型公司,財報業績亮麗,但市場唔收貨,股價下沉)。當然,農夫要好勤力,日出而作,日入而息(平日訓密密做功課,選股、計估值,等大跌市時,分段低價吸納)。

打獵,要求更高。需時短,投入資本亦少。(正股升跌幾蚊,期權已幾百個percent. Long side,輸有限,贏無限。) 成功有飯食,失敗可能命都冇。(買價外short side 期權,權金少,回報低,但勝在獵物多,唔大貪其實夠食。但long side睇錯邊,唔肯止蝕,就神仙難救。)

一哥話最近主要係期權蝕錢,佢本金少(其實幾萬蚊,都唔少),只會做long side.(即係賭大細)所以唔似我嘅short side,可以roll over,或者直接接貨後,short call出去,將時間值變作金錢。

買賣股票,我會仔細研究財報、基本面、圖表分析。但我見一哥主要睇消息,跟風買賣。單邊趨勢市,例如去年大牛市,佢咁買冇問題,肯入市,已經成功。今年上落市,引伸波幅浮動,股價橫行,時間值損耗快,long side一旦站錯邊,即使不斷止蝕,都會蝕入肉。


我正股交易少,期權都好忍手。值搏率高,勝算大,才會出手。
而且,即使正股股價已經非常吸引,我每次都只會動用小量資金,分段買入。
正股股價急升,我會視乎情況,分段止賺。有些就變零成本持股,慢慢觀察。當基本面出現改變,再考慮加倉,或者減倉,甚至清倉。

當股市不明朗時,一些信心不足的持股,就先行沽清。賣出時,帳面賺蝕,並非考慮因素。

買賣股票、期權,我都習慣未諗贏,先諗輸。
買入股票,或者開立期權合約後,我不會經常看著手機報價。
因為,買入前,我通常已經預計好止賺、止蝕位。同一隻股票,我都會分開核心持股、短期持倉。

當然,為分散風險,我的持倉盡量不會太側重某地區,或者新/舊經濟股。未來,可能還會用行業、版塊、投資標的去劃分。例如,買入CEF, ETF, ETD, 債券, 房託基金。

投資正股,只要相信股市長期走勢向上,中期下跌,不應該做成心理負擔。
但如果一哥堅持要短線操作,就必須磨練自己的選股技巧,並熟習技術分析,買入時,定好最佳買入點、止蝕位、止賺位。而且要大幅提升心理質素,理智冷靜,緊跟策略進行操作,不可以被市場雜音干擾。
期權是雙刃劍,睇啱當然係買得大,贏得大,但睇錯,唔肯止蝕,又或者不斷睇錯,都仲唔識停,就等於倒錢落海。

9 comments:

  1. 綜合上文而言, 似乎一哥是很明白自己是在賭錢的, 而這也是他不容分割的一個愛好.
    師姐既然選擇了一哥, 便應連同他的愛賭錢的一面也要接受, 夫妻之間各自總有些無法改善的缺點, 不要太過介懷.
    要改變一個人是很難的, 你連你媽都改變不了, 怎麼會覺得能改變另一個人兒子? 真正能改變的, 其實只有自己.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 講得啱
      所以我從來都冇要求佢改變喔
      而且,佢唔係豪賭,平日駛費、供樓,都係佢負責
      佢已經做得好好喇

      每個人都有一些嗜好,有人喜歡玩車、玩音樂、玩女人
      他剛巧就是喜歡玩股票、期權、牛熊證吧了

      Delete
  2. 師姐已有自己一套的投資策略了。我自己也只會小注分段入市,每月short 價外股票期權,接貨亦okay,但暫時只做港股,美股未試過。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 其實原理差不多
      只係接貨金額唔一樣

      Delete
  3. 有首歌像叫越難越愛!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 咁激?
      我追求的是細水長流的愛情、感情
      唔駛咁赴湯蹈火嘅

      Delete
  4. 試下買地板價SPAC, 再加遠期LC+SCX2試下, 刀仔鋸大樹, 又可以止手痕XD...舉例買入100股STIC, 成本10.8, LC一張7月@12.5, 再SC兩張7月@17.5試下....XD....

    ReplyDelete
    Replies
    1. STIC都唔算地板價, 不過最多都係輸0.8...

      Delete

    2. 呢d冇往績參考,又冇盈利嘅公司
      唔好搞喇啩

      Delete