Wednesday, November 11, 2020

港股期權實驗一: Short call + short put 騰訊

背景:

以前我冇動力學股票期權,覺得期權係專業炒家嘅專利。最近,見到谷友經常在我摸頂入市後,才熱切期待心儀股票,跌入他們的射程範圍,高高興興接貨,輕輕鬆鬆賺到可觀回報。

而且,伊面老闆在沒有減持的情況下,憑期權就成功收復失地。

我雖然乜都唔識,都逐步試吓。為咗確保損失係可控範圍,我只會做short call, short put. 而且在我未完全了解期權運作前,唔會做槓桿。

蝦碌操作:

話說我前日白白痴痴,想short put 騰訊,結果搞錯buy, sell, 做咗 long put. 我的理解:long call, long put,就像買牛熊證。輸有限,贏無限。問題係:你眼光獨到,正股升了,你賺的只有權金,沒有實物在手。而且,估錯市時,你會輸掉所有本金。所以,注碼通常不大,風險、回報,同樣受限。

當時騰訊升到傻。我只好快快手止蝕平倉,蝕咗百幾蚊。

(不過,之後中共反壟斷法出台,一眾科網股一齊跌到一仆一碌。這是long put的好處。股票急跌,就賺大錢了。)




對股票期權,我暫時的認知係伊面老闆講嘅: 有貨short call, 有錢short put.

伊面的期權心法:

SP個價,盡量揀冇可能到價的。(咁就長玩長有,即使接貨,因為入貨價偏低,感覺較安心。)

當正股跌近自己的預計買入價,權金又可觀時,才做short put.


期權操作:

跟住,我買入咗1手騰訊正股 ($626)。自知經常高追,買入後,我想隨即做short call. 不過夠鐘出門口,我冇做到。

然後,因為美國話輝瑞出咗疫苗,9成機會可以預防covid-19, 科技股跌到癲。

今日,我short call 咗騰訊 @ $640. 有得賺權金,已經還得神落。同時,short put 咗騰訊 @ $520. 我實在太心急。今日騰訊、阿里爸爸,都跌近1成,可能明天,已經要接貨了。

1. Short Put 700

SOLD 1 700 Nov27'20 520 PUT (TCH) @SEHK @ 4.1



2. Short Call 700

SOLD 1 700 Nov27'20 640 CALL (TCH) @SEHK @ 2.76 



3. Short Call 0012

SOLD 2 12 Nov27'20 34 CALL (HLD) @SEHK @ 0.09



傻貓仍然未學懂時間值,以及怎樣計算值博率。本來之前還在瞻前顧後,不敢妄動。

不過,Boss建議直接落場玩一次,學得最快。就看看這次實驗,結果如何了。當然,所有投資決定,我會自己負責。

今晚沒有鍾記的價值投資課程,我會先看看一些輕鬆的投資書籍。往後一段日子,會繼續認真了解股票期權操作。活道靚太李慧群的期權課程即將開學,我有簡單實戰經驗,到時再上課,學習效果應該會較佳。


股票期權的優點:

1. 透過運用槓桿,增加回報率

用少少期權金,可以刀仔鋸大樹,賺取股票資產價格變動的收益。


2. 用更抵價,買入股票

我經常受市場氣氛影響,高追股票。唔想咁樣,可以利用short put, 股票跌到價,我可以用低價買入,日後坐貨會坐得更舒服。如果跌唔到行駛價,就收期權金。


3. 即使股票呆呆滯滯,唔上唔落,都有錢賺

過去一年,我的舊經濟股,一直尋底。我是典型存股族,又唔捨得止蝕。買入後,坐貨時,只好望天打卦,等股票唔知幾時升,好無奈。有時,甚至低位沽掉優質股票。

如果做short call, 只要股票升唔到價,我就可以一直持貨,同時賺權金。

股票期權的缺點:

很多人說: 無論short call, short put, 贏有限,輸無限。

經過了解,原來大家指的是naked short call, naked short put. 即係篤手指,付出權金,透過槓桿,倍大回報及風險。

如果股票升穿short call行駛價,而你冇貨交畀買家,咁你到時就要用市價,在市場買返正股,還畀證券商。

Short put呢? 如果你戶口唔夠錢,接貨時就會動用槓桿。如果爆咗槓桿,就會被證券行斬倉,賣走你嘅股票。

總結:

我知道short put 到價接貨後,正股持續疲弱,我一樣要捱價。就像我之前高價買入的建行,今日才返家鄉。而我明天有機會接貨的騰訊,也可能像之前一樣,等超長時間,才能夠升回買入價。

而short call一樣有壞處。如果騰訊極速反彈,升穿阻力位$633, 因為樓上冇蟹貨,就有機會持續破頂。我到時卻要將$626買入的正股,以$640的股價, 拱手相讓。

最後,我知道naked short call, 後果可以非常嚴重,甚至輸到傾家蕩產。我還有我愛的家人、男朋友、狗狗,我也不想他們為我擔心。所以,我必須緊記伊面老闆的期權第三式: 唔好貪心


15 comments:

  1. 期權試下無妨
    槓桿是一把雙刃刀,記得要set在能力範圍之內。

    ReplyDelete
  2. 開期權sp,貼價程度與貪心程度成正比,開得貼收得多,但遇上大跌,會輸得大,所以通常睇時機開。
    有時大跌後開,再跌的空間少左,安全程度可能高d,不過呢d只係自己經驗,開始階段收多少權金不重要,慢慢模索多d,儲經驗較為重要,期權好多學問,不同市況應用不同策略。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 大升時開short call, 大跌時開short put
      對嗎?

      可是,股票升破上升軌,爆升,我要畀正股買家。
      如果係價格波動大的優質股票,例如TSLA, 騰訊,畀貨人哋時,已經好高價。
      如果冇入返正股,或者sp到期只賺權金,冇開新sp,好股就有機會一去冇回頭。

      而且,跌市時,市場亦未必有人肯買太遠期的sc.
      因為我肯賣,都要有人肯買。

      這樣想,對不對?

      Delete
    2. 大升時開short call,大跌時開short put,對嗎?
      咁樣安全度會高D

      而Short Call係有機會出貨俾人,但我唔相信股票永遠只有升,不會跌,當然你唔捨得賣左優質股,可以選擇唔開Short Call
      但其實就算做Short Call, 也不一定出貨, 可以選擇繼續roll, 例如你SET左Short Call 700, strike price 640, 例如今日騰信反彈, 平倉的話, 權金升至3蚊時會蝕, 你可以選擇推至下一個月,例如roll 至 12月680 蚊的short call, 這樣可以抵銷11月權金成本, 即使出貨也可以用更高價格去出貨

      Delete
    3. 補充多唔句, 做Short, 時間係朋友, 優勢始終係站在Short哥邊, 所以係唔升唔跌的時候, 可以增加現金流, 港股我覺得升穿唔係咁容易, 就算升穿出貨, 最多用番SP補貨, 不過始終期權係有一定風險, 如伊面老闆所講, 唔好貪心.

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 沒有興趣,沒所謂
      因為投資動用的,是自己的血汗錢,必須了解風險及回報,才做理性決定
      我這裡只是記錄自己的投資/投機操作,並不是作出任何投資建議

      據我理解:
      Short call, short put, 不是與精算師對賭
      Long call, long put, 就賭眼光,估指數/股票的升/跌
      每個人都可以做莊
      不像牛熊證/窩輪,有發行商做莊家

      無論如何,最重要是: 先了解,後投資/投機

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. 原來係咁😅,我不清楚
      投資世界好大,還有很多我要學習的地方
      我個百萬倉,期權只佔少於5%
      主打還是股票正股

      Delete
  4. 控制好風險,唔好貪心。期待更多嘅分享,謝謝

    ReplyDelete
    Replies
    1. 知道🙂
      我是期權新手,會好好從錯誤中學習,再慢慢改進自己的投資技巧
      未諗贏,先諗輸🧐

      Delete
  5. HI 貓姐,
    我也是[持續尋找優秀的老師來學習新知識]的學徒.
    但...同一時間上兩位老師的課堂,怕會有[坐這山望那山]的後果,
    特別是兩者有所衝突的情況下, 留意留意~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 😅咦,真係冇諗過呢樣
      謝謝你的提醒🤗
      因為2個課程,都係活道搞嘅,又同一時間招生

      Delete