Sunday, November 8, 2020

貪錢貓嘅家庭教育

 


一哥想開茶記,但傻貓突然閂水喉,佢失晒預算,暫時擱置。

呢日佢無端端問低能問題。

: "你鍾意錢多d, 定鍾意我多d?"

貓斜睨佢,擰歪面。😒

佢: "咁如果你要用好多錢,先換到我返嚟,你肯唔肯?"

貓沉吟咗半分鐘: "點解要用好多錢? 你唔好用錢啦~ 我冇錢會死架~"

佢: "哦, 咁好啦" 講完,走咗去沖涼。

貓諗諗吓,拉開浴屏,攬實佢: "你唔好死呀~ 如果你有病,我攞錢醫你啦。不過,如果你賭錢輸咗,咁你去死啦~"

一哥哭笑不得😅: "哦,好好好。唔死唔死~ 不如你沖先啦。件衫濕晒喇。凍死貓喇。"


傻貓讀書時,對錢完全冇感覺。

媽咪試過小學二年級時,每日畀$2,話畀我買嘢食。我唔鍾意食零食,通常都唔用錢嘅。儲到$50時,有同學話想買零食,冇錢。我畀咗佢。佢話見到其他嘢又想食想飲,所以用晒 d 錢。 我冇乜感覺。冇,咪冇咯。

點知,媽咪搞大件事,去學校投訴畀老師聽。仲要同學分期還錢。所有同學都唔鍾意我。

一直到中學,我都冇零用錢。爸爸鏁銖必計,我一毫子都冇得落袋。

當時搭小巴返學,一程小巴係$2.7. 爸爸每個月頭第一日,就會望住我嘅校曆表,數吓我要返幾多日學。然後,1次過畀晒嗰個月,每日嘅車錢, 1 日 1 幢硬幣:  2 個 2蚊, 2 個 5毫, 2 個 2 毫。我試過攞錢搭車時,個5毫子唔鍾意我,碌咗落坑渠。問人借都冇用,因為第二日都會冇錢搭車。結果? 我由藍田行返順利邨。

飯錢,佢開學前,已經親自嚟學校,睇咗小食部餐牌,揀最便宜嘅飯餐。每日嘅飯錢,就係咁計出嚟。

不過,學校附近,有好多小攤檔: $2 有茄汁意粉,加1蚊,有多條腸仔; 加2 蚊,有塊漢堡扒。仲有 $2 魚肉翅。落雨天,我留喺學校canteen, 食米粉, $6 一餐。

我鍾意睇書,lunch成日蹓蹥圖書館,F.1已經睇晒所有金庸、亦舒、瓊瑤、嚴沁嘅著作。學校圖書館,lunch首半小時未開門。我去藍田圖書館睇書。 求其食咗嘢,就返學校圖書館,繼續睇書。

媽咪見我放學有錢買薄罉、葱油餅、豆漿、雞蛋仔,返嚟同妹妹分享,報寸話畀爸爸聽。爸爸知道後,每日飯錢削減到 $6. 你食就食,唔食就唔好食。

上有政策,下有對策。

傻貓開始每日好早出門口,行路返學、行路放學。有時就喺秀茂坪落車,穿過順天、順安,行返順利邨。經過順安時,仲可以喺茶餐廳,買個 3 蚊嘅奶醬多。邊食邊行去自修室。做晒功課,先返屋企食晚飯。

讀中四時,發現同學嘅書,有答案,仲有好完整嘅筆記。於是,我升中五時,孭住超重嘅舊書,去九龍城賣。原來,間間收書的價錢都唔同。仲有,一次過賣好多書,價錢賣得唔高。反而,分幾次去,每次賣幾本書,價錢仲高。

屋企成日為錢,家無寧日。有日媽咪又話冇錢買我想食嘅嘢。我順手攞咗$100畀佢,佢問我d 錢邊度嚟,我講咗。當晚,我被爸爸用皮帶,鞭到趴喺度。佢話,佢辛辛苦苦賺錢,畀我買書,想我讀好d, 全家嘅希望,都喺我身上。點知我不思進取,寧願用舊書。當然,佢要我嘔返晒賣書賺嘅錢返嚟。仲斷埋我嗰個月嘅零用錢。

過年? 親戚畀嘅利是,一拎上手,媽咪就攞走。佢話要知道: 人哋畀幾多錢,佢先可以回返幾多,畀人哋嘅小朋友,唔係會好蝕底。所以,我一向唔鍾意拜年。讀高中後,過年只會探外婆。其他時間,留喺屋企睇書。

媽咪有錢,會點做? 佢會借晒畀二舅父、二姨、四姨。

我由細到大,都好憎二舅父。爛賭,賭馬、賭波、過大海,然後,永遠有媽咪幫佢善後。四姨,性格豪爽,成日請人食飯、唱K, 幫朋友還錢。冇錢,就問媽咪攞。二姨,佢老公爛賭,打麻雀、賭馬,都有佢份。二姨連表哥嘅奶粉錢,都係問我阿媽借嘅。

我嘅返學鞋,爛咗,穿晒洞,落雨時,無論點小心行路,總係由腳底濕到上成隻襪。全屋得爸爸一個賺錢,我冇出過聲要換鞋。最後係爸爸自己發現,死慳死抵,過年前,買對新嘅返學鞋畀我。

爸爸鍾意去旅行,就算借錢,都要每年聖誕、暑假、復活節假,帶我哋去旅行。好幾次,媽咪唔肯借錢畀爸爸,帶我哋去旅行,鬧交,甚至打交。佢嘅錢,咪又係喺爸爸畀嘅家用,剋扣返嚟。佢有為醫院摺紙袋,賺 1 毫子 1 個。不過,佢日摺夜摺,咪又係送晒畀二舅父。

媽咪話: 我有記低佢哋借幾多錢,佢哋會畀利息我。幫到人,又有利息收,幾好呀。

有次我打開佢本簿仔睇。😵 原來全部都還息唔還本。仲要舊數未清,再借新數。二舅父試過,跪喺大舅父門口,求佢借錢。我當時已經發誓: 我一定會自力更生,唔會求人,亦唔會為享樂,先駛未來錢。所以,我個人嘅第一層自住樓,係用儲蓄買嘅。連按揭都冇做。


大學year 3 考試時,爸爸已經退休。我好多時考完試,就趕去見工。當時,既要預備考試,又要搵工,非常充實。好彩,仲有上門補習,幫補吓車錢、見工戰衣錢。結果? 出嚟工作大半年後,我仍然除咗正職,仲有好多上門補習。男朋友嫌我冇時間陪佢,飛咗我。

直至我入咗學校教書。原來人工可以咁高,原來銀行可以因為我教書,批出9成按揭買樓。

穩定工作、穩定婚姻,人生勝利組係我!😇

點解又會變返零??
點解我要出錢畀老公,喺佢家族塊地,拆屋重建?
點解會搞到連學校份工都冇埋?

我好辛苦,先調整返而家嘅心態,適應咗做補習嘅工作。

如果全力資助一哥,開茶餐廳,我會唔會又變返零????😢

做生意,有機會賺,但都好大機會蝕呀。
佢做過總廚,管5 間茶餐廳。佢嘅烹飪、管理技巧,我好有信心。但係,佢冇做過生意。
我在網上搵到少少資料,預計吓創業資金。但睇唔明,最下面嘅回本期,那些percentage.



20 comments:

  1. 師姐的經歷,真的好似粵語長片,論到我抱一抱妳,計我話,原先我讚成妳開鋪,而家反而倒轉頭想,一動不如一靜,儲多 D子彈,費時人財兩室,前車可鑒,Take care!!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 佢好想創業
      我都想支持佢
      最近好幾次想瞓身落牛熊證,嬴咗就有錢,可以開茶餐廳喇
      輸咗就冇仇報

      Delete
  2. 讓我想起小時候,我奶奶每用給我零用錢都係計到啱啱好。最後,小朋友都會動腦筋點樣儲到錢。哈哈。加油,支持你。

    ReplyDelete
  3. 我自己都覺「有錢安全感」比較大

    ReplyDelete
  4. 我覺得現實上,做生意很困難,就算再好市道,幾好生意都好,D錢都係流番晒去個業主哥D,租鋪成本好貴。
    有夢想係好,但要先計數,儲到資本好多,再投資也未遲。
    我自己做嘗試過2次,以及見過好多身邊既人做生意,最終都蝕多過賺,做生意其實成功率極低。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 可以分享吓創業經驗嗎?
      創業資金,最難搞

      Delete
    2. 其實都無乜特別好分享,只係覺得創業是一件辛苦,付出與收獲不成正比的事情。
      創業或投資,本意都係賺錢。當然可以叫做賺經驗同滿足感,本少投機,本大投資,做生意要預左D錢有機會收唔番,需衡量是否值得。

      Delete
    3. 明白。
      創業,要有輸嘅準備。

      Delete
  5. //你鍾意錢多d, 定鍾意我多d

    這句, 是一個很嚴重, 不能忽視的警號, 不妨問一下自己, 把下半生賭在他身上, 你願意嗎?
    另外, 不得不讚師姐的處理手法很高明.

    ReplyDelete
    Replies

    1. 層樓已經係佢個名
      其他,慢慢再諗

      Delete
  6. 前景不明,要多點儲備防冬,若要新做生意,備用生意營運資金要充足才有勝算。
    俗語:賭易學,書難讀,賭仔何曾買大屋。共勉之!

    ReplyDelete
  7. 貓姐,我發覺很多人也喜歡開茶餐廳,因為可以營商之餘,也可以提供三餐,亦可以成朋友聚腳點,而大眾化的價值亦可迎合普羅大眾。問題是茶餐廳到處林立如雨後春筍,大家也紅海競爭中,要從中脫穎而出較困難。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 這個我不擔心。
      一哥已經多次成功將不同區域、品牌的茶餐廳,扭虧為盈。

      Delete
  8. 錢還是留在自己身邊,何必令自己提心吊膽。資助男人創業,後果非常極端,,一係一世尊重你,一係飛咗你,因為佢要證明佢有能力,佢係要忘記自己軟弱的時候。你們關係如何,當然只有你們知道,
    BYe way , I hv bad record of financial loss from my ex bf !

    ReplyDelete
    Replies
    1. 的確要仔細斟酌
      因為唔係單單係錢嘅問題,仲有可能影響關係
      我有個ex,都花光了我的積蓄,建了屋、買晒傢俬,現在他和我的好朋友,組織了家庭
      當日,他冇單開,我還為他簽了好多好多張保單
      離婚後,我仲一直供緊,因為未break even.

      Delete
    2. 不過,都過去了
      師姐妳也要一齊放下,向前望,不要被過去影響喔
      祝妳幸福、快樂

      Delete