Thursday, October 8, 2020

營商之道:茶記一哥想創業



一哥唔多忿氣:「今個月嘅生意,好過上個月,但佣金仲少咗。」

傻貓條件反射問:「老闆請多咗人?」

一哥點頭:「樓面、水吧,都請多1個人。」

貓:「老闆返工時間少咗?」

佢:「老闆每日淨係返早市。午市未到,就放工。」

貓:「咁好合理呀~佢係老闆,當然想請人,幫輕自己。」


一哥開始抱怨:「水吧只忙早市,下午茶得好少單。但11點幾,水吧3個已經齊齊玩手機。

我不停備貨。個午餐,係全日餐。我下午邊備貨,邊煮,一直忙到晚市完。廚房忙到甩轆,都係得3個人。但係盤數,大部份收入,嚟自廚房。

午市旺,樓面係唔夠人,但其他時間,樓面得閒玩手機。」


貓:「除非你做老闆,咁你就有得話事。呢步,遲早都要行。」

一哥:「好多舊拍檔,都叫過我夾份開舖。我諗吓先。」


🙄

佢之前話:「唔想煩,怕太上心,唔做老闆。」

傻貓妹妹之前都係:「唔想影響同事關係,唔想有太大壓力,唔想升職。」

結果?升咗妹妹嘅同事。

佢工作能力冇妹妹咁好,管理技巧直頭差。分工唔勻,敦起上司款。

妹妹唔甘心,努力做好成績。幾個月後,直接跳升,管返個舊同事。


呢分鐘,一哥講嘢似吹水。但行動型嘅佢,創業嘅念頭,似乎已經萌芽。

等佢對現狀,更不滿;老闆做事,更不公平;薪酬佣金,更不合理,佢就會積極諗出路。

再講,佢都40頭喇,仲有幾多年,可以揸刀搵食?


貓唔清楚一哥盤數。不過,一哥太鍾意玩牛熊證,唔會有資金開舖。

貓:「其實開茶記,你預要夾幾多錢?搵有飲食牌、消防牌嘅現貨頂手,接收上手嘅傢俬、裝修?還是由0開始?你儲咗幾多錢?」

佢避重就輕:「頂手啦,冇咁多嘢煩。我嗰份,預50萬左右。新屋裝修、買電器,我用咗$3萬幾蚊,冇錢呀!」

用咗3萬,就畀唔到50萬?😑

反而,50萬,真係唔夠。


妹夫之前同朋友,夾份開外賣pizza店,頂手費、更換爐具、買勞保、請車手,都花咗唔少錢。茶記有堂食,舖面更大,舖租更貴,人手更多,前期投入資金,一定要預鬆。

貓:「都知你最近負擔大咗。慢慢諗啦。」


貓可以隨時賣股換50萬,資助一哥創業。但佢想創業,先要學習理財、儲錢。

佢要自己做功課,搵吓政府嘅創業基金資料,向佢超多已成功做強做大嘅舊同事,取吓經。

翠華一早上咗市。佢自己都賣咗認股權,折現咗。紅茶近年都極速擴展版圖,想上市。一哥都係時候,好好諗吓自己嘅事業方向。

我都係。一直倚靠葉Sir介紹學生、租舖、租影印機,遲早我都要獨立。

好多嘢要諗、要計劃。一步一步嚟,先搞好補習社、提升財商、調理好身體,再諗下一步。

6 comments:

  1. 要有足夠的勇氣和能力,才能離開舒適圈。希望你們早日成功。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 創業,真係唔易
      大部份創業者,都失敗
      但諗得太多,顧慮太多,又唔會take action

      Delete
  2. 創業首先預左無曬錢同埋要親力親為,隨時付出係無回報羅

    ReplyDelete
    Replies
    1. 創業,真係一場賭博😅
      力不到,不為財
      但付出,唔等於收穫

      賭輸咗,唔止蝕晒本金,仲可能欠債累累

      所以,要做足功課,亦要膽大心細

      Delete
  3. 衷心想你成功,從你描述來看,似乎你更合適做老闆,因你的理財和自律都較優。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我只係幸運,遇到好多貴人😊

      開茶記,表面睇,係一哥嘅課題
      如果佢資金太少,我可能入股

      補習社,已經係自己營運,唔駛拆帳
      先做好本業,再諗其他

      Delete