Wednesday, October 21, 2020

"管人36計"讀後感: 由屋苑保安員,講到選才、留才

 


屋苑嘅保安員,經常車馬燈咁轉。貓成日都好疑惑:人工低,冇理由咁容易請人;待遇好,員工冇理由成日走。

妹妹雖然會考0分,但管理幾十人,由追營業額,到培訓導師、招聘員工,瓣瓣掂。傻貓一直覺得妹妹好叻,就請教吓佢點做管理。

 

我:「保安員有最低工資,坐定定喺前枱,同住客打吓招呼,傾吓偈就一日。點解仲成日走佬?」
妹斜睨:「梗係唔係咁啦。」
貓乖乖聽書。

妹:「做保安,又悶、工時又長、有d公司仲要輪班。而且,做屋苑,日日要對咁多客。人多,問題就多。有賊入屋、外牆或者樓上滲水、同鄰居嗌交,乜都關佢事。」

我:「咁畀多d人工,請個有經驗嘅,咪得咯。」

妹:「唔係咁簡單嘅~」

 

我:「即係點?有錢都請唔到人?」

妹:「公司一定有本身嘅薪酬制度,唔係你話加人工就加。仲要參考同區、同類型、相近規模嘅屋苑,人哋畀幾錢人工?

經驗呢?講真,好多新入職嘅保安,乜都唔識嘅。保安人員許可證(SPP)、保安人員訓練証書(QAS證書),乜都冇。替假就冇所謂,請常規保安員,就要再培訓啦~

 

我:「咁請個冇乜經驗,但又肯學肯做嘅,咪得咯~我有個朋友,美國雙學士㗎~佢之前做IT, 最近失業太耐,都打算去做保安。」

妹:「屋苑保安,學歷、經驗唔重要,最緊要係性格、溝通能力。因為呢份係對人嘅工作。」

 

我:「但教識佢,佢都係會走呀~」

妹:「錢係重要,但唔係最重要。除咗底薪,可以諗諗員工福利丫。好多管理公司,會畀7-8日年假、醫療褔利、年終獎金、免費洗熨制服。仲有,唔係個個都想做死一世保安。佢哋可能都想升職加人工。

我請人時,如果見佢有鬥心,通常會畀佢知道,上一級係咩位置、做d咩、有咩權力。如果佢哋有鬥心嘅,有個目標,知道自己有位上,就會留低好好表現,博升職。

 

我:「咁如果佢哋只係想做過客,騎牛搵馬呢?」

妹:「咁就要面試時,先問求職者:點解想做呢份工?如果佢有明顯嘅經濟壓力,或者對份工好有抱負,就冇咁易走。百貨應百客,睇吓佢想要嘅嘢,我哋畀唔畀到佢。

仲有,返工時間往往仲長過對住屋企人。如果佢做得開心,趕都唔走啦。

公司可以定期舉辦一d活動,例如生日會、聖誕聯歡會。公司成個大家庭咁,拗撬少d,做嘢都開心d啦。

原來做管理,唔只睇工作表現,仲要關顧員工感受。

 

「好多時,員工要走,唔係因為人工或者份工本身而係人事出問題。有時員工覺得自己單打獨鬥,或者分工唔勻,就會唔滿意。」

咁又係,人事真係可以好煩。

 

「如果上司細心少少,留意到佢哋嘅問題,幫到手,有問題時,佢哋唔會收埋收埋。咁就好處理。

平時,盡量避免出手,幫佢哋解決問題。培養佢哋解決困難嘅能力,比直接幫佢哋,更加重要。否則,做上司嘅會好唔得閒。」

簡單講,做大嘅,要識放權。

 

「佢哋要識孭飛,每人有自己嘅崗位。做事時,冇咁多制肘,又覺得公司信任自己,自然會上心,做好件事。

遇到有員工,想升職,我會提議佢哋上course, 幫佢哋調動工作時間,安心上堂。佢哋學到嘢,會更加鍾意自己份工,又覺得公司重用佢,唔會咁易跳槽。」

 

聽妹妹講管理,好得意。

 

妹妹借咗幾本講管理嘅書畀我。啱啱睇完1本。

但佢自己未睇完。冇得free書。😅

2 comments:

  1. Replies
    1. 都係㗎😁
      不過妹妹做咗咁多年管理層,仲係成日睇好多書,學做管理👩‍🏫
      日日小朋友瞓晒,佢就睇書📚
      每晚都睇最少20版紙,先瞓覺㗎😴

      Delete