Thursday, October 15, 2020

營商有道:由教師變身補習老師,問題天天都多


 


傻貓今個月好灰。

10月收支結算:

收入支出
補習社收入(至Oct 15)$23,160補習社租金$5,000
物業1租金收入(扣除供樓)$6,100AIA 易達安心保(Oct 23)$14,853
物業2租金收入(扣除供樓)$1,000投資課程(學估值、期權)$3,260
批改作文$60(學鋼琴)$2,090
代寫論文$0物業1管理費$700
物業2管理費$400
物業1驗樓尾數$1,500
物業2消防費用$18,000
商業寬頻$394
$30,320$46,197
-$15,877.00
當然,仲有好多日常駛費,冇計。但收入,就係得咁多。論文,我習慣做晒,先問人收錢。所以未有數。

我發現愈嚟愈多家長、學生,會遲交學費。少就遲1星期,多就遲3個月至半年。
之前疫情,停課。現時好多學生,仲用緊去年12月嘅學費上堂。
又有唔少家長,學生升咗班,但冇跟收費表,交新學費。每堂差$20,一個月就差$80.
仲有好多家長,畀緊暑期班嘅優惠價,唔係跟常規班嘅學費。
3年幾前兼職,已經係呢個學費。一直都冇加過。

我面皮太薄,唔知點追學費。又怕家長知道加咗價、冇優惠,會停補。

自從由南豐商廈舖,搬嚟呢個小商場,仲要位處邊陲,已經流失好多學生。
加上好多名校生移民,之前幫佢哋應付完IELTS、外國的入學試,佢哋就bye bye. 男拔現時只餘一個學生,拔萃小學得3個,女拔、協恩,走晒。

我的小腦袋,諗到嘅開源方法:代做功課、批改作文,導致壓力大增,右手的皮膚開始起水泡、脫皮,皮層變厚; 手肘開始起粒粒,背部、大腿都好痕; 經常肚瀉; 下腹、腿部水腫加劇;經期遲10日都未到,驗咗又唔係bingo.
代做功課,可以博覽群書,仲有教授評分,其實我係好鍾意嘅。但始終上堂嘅唔係自己,唔知教授有冇既定立場,我本身又唔係嗰個行業嘅人,好多嘢只靠睇書,冇實戰經驗,畀唔到實例去支持論點。最重要係: 份功課係人哋嘅,我唔想累人哋攞低分。自己又完美主義,好多時改完又改,真係限期前1-2日,先畀到客人。被人催促,我會好緊張。

一哥非常反對我接freelance jobs. 
佢: "你改1份作文,收幾錢?"
貓: "$30喔,良心價嚟。可以幫到人呀。"
佢: "你做1份論文,用幾多時間?"
貓: "個幾禮拜啦。要睇好多書,做好多資料蒐集,先寫得好呀。"
佢: "你1堂幾多個學生?"
貓: "2至5啦。今日有一堂,唔知點解搞咗10個出嚟。現場6個,視像4個。仲有好多筆記未打好,好多作文、試卷未改好。"
佢: "補習先係你嘅主要收入,點解唔花多d時間,做好佢?你收多1個學生,1堂最少都已經$180啦。你畀心機教好佢哋,佢哋推薦你畀其他家長,收到更多學生。係咪仲好?"
貓: "搬咗舖,冇新生呀。"
佢: "你可以繼續做兼職,但係好好分配吓時間啦。如果冇錢,我有。"
貓: "知道了。"

回想當日,決定放棄教席,轉行補習。內心掙扎咗好耐。(見: 漂亮的鹿角)
疫情期間,補習社寒冬期(見: 補習寒冰期),但教書嘅舊同事,人工照收,1星期zoom 1-2堂,仲可以幾位同級嘅老師,輪流教2班咁zoom. 
復課後,我寄咗幾封emails, 搵代課。可能本身教中學,但請人嘅都係小學,加上傻貓好老實咁,喺resume寫自己做補習社,所有申請,石沉大海。

眼見幾位同事,好恨有B,都因為工作壓力大,流產了。
Wing 為了陀B, 不惜辭去小學教席,去中大校外進修學院,學中醫課程,用食療、艾炙調理身體。雖然第一次bingo都流產,但現時BB已7個月,就嚟生得。
任同學,之前在港島頂級名校教,極速上位至科主任。為了生B,她辭職做家庭主婦。現在孩子都3歲喇。
我就嚟42喇。之前5年有愛冇性,錯過了生育的黃金時期。如果返學校教書,成孕機會更低。已經唔係怕唔怕做高齡產婦嘅問題,而係想,都冇得做。

好想有個B, 所以唔會返中學做全職。代課老師,時間亦撞晒2點幾開始嘅補習。暫時只能專心,搞好補習社。

如果要做好補習社,我應該點做? 教書,我識。但吸客、留客、與家長、學生,討價還價,我唔識。
既然乜都唔識,我決定膽粗粗,搵成功嘅前輩教吓路。(待續)

13 comments:

  1. 你係純良同有責任感人,太市儈的商業運作對你不大合適,一哥講得啱,專注補習好了,自己營運之餘,這段期間另可考慮到其他大補習機構兼吓職增加收入。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 大型補習社,通常唔畀做兼職
      好耐之前,做過,無償教咗一班

      老闆好好,畀機會我,捧我做補習名師
      上影樓影晒相,整晒課程簡介、導師履歷
      點知暑假冇工開,冇糧出
      我去apply 中學,有人請,咁就入咗行喇

      Delete
  2. 健康要緊,養好身體,精神放鬆,才是生B嘅最佳時機。💪💪

    ReplyDelete
    Replies
    1. 你講嘅,同醫師一樣😂
      好pro👍🤗

      Delete
  3. Replies

    1. 調理好身體
      再睇一哥意願
      佢同意,先會做IVF

      Delete
    2. 我在41歲做IVF,現有2個小孩。如決定做,要快,因女性身體在40後退化很快,希望成功。

      Delete
    3. 請問怎樣找相關醫生/診所?
      價錢係咪好貴?
      有咩要留意?
      (我想問多d資料,方便一哥考慮)

      Delete
  4. 我那時候在養和做,每次IVF約15萬,你可打養和熱線問問,對不起我沒有 blog account, 我只可答到這裏。

    ReplyDelete
  5. 另外,想提醒一下,我算是幸運,我之後也介紹給我的朋友,也有失敗的例子。Good Luck.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝謝你提供的資料😘
      要照顧2個小朋友,不容易啊

      Delete
  6. 師姐,因疫情收入大減,感受到你的無奈,希望你加油!
    其實做代課都幾好,但又撞了你補習,如夾得到時間便可走兩場。另外,會否考慮兼職教夜校?要收入平衡,就是要想想開源節流的方法。
    生bb 先要養好身體,保持樂觀心境,不要給自己太大壓力呀!生bb能享育兒之樂,但兩口子自由自在也可以過一個快活的人生呢!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 代課要坐到4點,補習下午1點幾開始。此路不通。😥
      今日一哥請假同我一齊睇醫師,似乎調理身體,比賺錢重要。
      我身體太虛弱,少少壓力就皮膚敏感。都好頭痛。

      Delete