Friday, October 2, 2020

小改變,大改善 (淺談原子習慣)


話說傻貓上次瘦身失敗,閉門思過,查找不足後,終於成功減咗5 kg. 最鼓舞嘅,係冇咗個肚腩,仲由包包面,變返V面。😎

今次成功嘅方法,超簡單:目標、恆心。 

既然咁簡單,上次又衰咗?😑

最近睇<<原子習慣>>,作者James Clear拍咗呢段短片。本書我仲睇緊,先分享一下個人經驗、感想。

詹姆斯·克利爾演講(原子習慣作者)中英文雙字幕



(Blog友細胞寫咗篇讀後感 原子習慣,寫得好好,好用心。傻貓睇完佢嘅推介,就去搵書睇。)




好多人都想自己變得更好。😃

肥人想變瘦;醜女想變靚;窮人想財自,都係咁。最好轉變係突如其來,唔駛付出 / 付出少少,而且即時 / 迅速見效。

偏偏呢個世界唔係咁運作。💩


No pain, no gain. 你要有效果?唔該付出吓。😏

點解要付出? 因為只要你每日進步 1 %,全年就進步咗37倍。反過來說,如果你每日退步1 %,全年就打回原形,變做0。我唔想變做零。

付出唔駛多,一曝十寒冇意思。只要每天進步多一些,持之以恆,自然見效。

你想快?減肥食藥都快,但係停藥後,體重就會反彈。

買股票,睇財演講吓股,好彩嘅買中咗隻倍升股,賺得多又快。但係你唔識估值,唔學好投資心法,好快都會見財化水,仲分分鐘輸突。

你睇隻6123圓通速遞,就知咩事。更加唔好講,勁多微信女,賺夠畀人賺吓,畀個number益吓你,你唔識睇年報、唔查吓公司管理層咩料、唔睇公司損益表,甚至連間公司做乜嘢業務都唔知,狗衝入去,結果? 自己諗。😝

點樣付出,先有效果? 係咪訂咗目標,就sure win? 唔係喎。

每一日,我哋都被各種小習慣、決定,改變緊自己。

養成習慣的4個階段

1. 發現 (noticing)
2. 渴望 (wanting)
3. 行動 (doing)
4. 喜愛 (liking)

發現
發現到問題,才會有動機去作出改變。好多人以為自己減肥失敗,係因為冇足夠意志力、推動力。其實,佢哋只係唔夠清楚自己真正想點。如果你想減肥,每日就諗: 我有動力,去做運動嗎? 想學識投資,每日齋諗: 我有意志力,去學投資嗎? 咁你諗到頭髮白,都唔會有成果。

試吓直接落決定啦!
想減肥? 幾時、邊度、點樣做運動?
想做投資達人? 
幾時報讀投資課程/ 睇投資書籍? 📚
喺邊度搵 / 讀課程? 睇邊個 blog 改進財投資心態睇咩書學投資知識? 
點樣上堂? 你會聽完就算? 還是邊聽邊做筆記,適當時提問? 
點樣睇blog? 齋做cd-rom, 抄功課,畀個number人哋,問人點睇佢前景,買唔買得過,止唔止蝕好? 還是真正嘗試理解 blogger嘅投資理念,學習佢分析該行業、股票嘅方法,了解選擇該個股的原因,最後先做投資決定?
點樣睇書? 買好容易,有冇細讀並寫低筆記? 水過鴨背,睇完就算? 還是認真檢視自己的理財、投資情況,再做筆記,做資料蒐料,甚至將自己的投資組合,斬掉重練?🔪🔨

渴望
寫to do list好容易。開頭可能仲一鼓作氣,堅持到好幾日。之後呢?

不如試吓 "事前驗屍"。💣
預計吓,有乜嘢會拉住自己後腿。計劃失敗,你會點有咩感覺? 要面對乜嘢後果? 搵到死因嗎?

減肥失敗,你最多覺得自己冇瘦到,冇變靚到。但對生活,真係冇乜影響。但如果係醫生話畀你知: 你有脂肪肝、膽固醇高、心臟病、高血壓,你可能會死! 👻
你就會直接決定: 我會每日做運動。
投資失敗,如果你唔貪唔蠢,冇事。蠢但唔貪,冇事。貪但唔蠢,可能蝕,亦有機會賺。但你既貪又笨仲要懶,聽錯微信女,估錯市,咁你可能連本金都蝕埋。

發現自己唔跟plan, 可以死得好慘。咁你就將目標拆細,每日做少少啦。
傻貓想瘦身,就set咗每日做15-30分鐘運動。

跟住,你要製造個環境、氛圍
當初可能只係一時衝動,想作出改變。改變,只係一個選項,唔係必需嘅。但係,如果呢樣嘢,不斷在你面前出現,你就會好自然咁使用佢。
為咗瘦身,傻貓將部健身單車,放喺餐枱和鋼琴中間。返屋企,第一眼就見到架單車。
為咗學投資,傻貓將投資類的書籍,放在睡房床頭櫃、書房茶几、餐桌上。手機、平板,都有電子版的投資書籍。當然,少不了將其他理財blogger的網誌,加進閱讀清單。只要他們有新文章,我會即時閱讀。有時,明知自己問得白痴,但唔識,唯有請教人。睇到雲地投資TSLA嘅操作,同自己唔同,都會自我檢討,避免重複犯錯。

行動
開始時,少說話,多做事。羅馬並非一日建成的。每日一小步,慢慢就可以邁開腳步,加快步伐。最後,慢跑,快跑,都沒問題了。
我們要做的是: 著眼過程,不是結果。
因為不斷重複好習慣,掌掘到訣竅,必然能夠達成目標。

喜愛
點解我哋會重複這些習慣? 因為我哋鍾意喔!做咗,開心,咪繼續做咯。做得唔開心,你做埋佢啦。
所以,獎勵,要及時,仲要即時。
唔好同我講: 瘦咗可以著衫好睇d. 呢個係唔知幾時,又唔知會唔會發生嘅事。
唔好講: 識投資,你可以財自。呢個世界,得一個巴菲特咋。財自,太遙遠。
要吸引自己去為長期目標努力,就要即時獎賞自己。

做運動係攰,但我鍾意睇止凡嘅短片、聽伊面嘅聲音導航,學投資;又鍾意睇室內設計嘅短片,睇人哋點整靚間屋;耐唔耐睇吓演唱會、黃子華嘅楝篤笑、煲吓劇,放鬆吓。橫掂都係坐定定睇,不如坐喺單車上面,邊踩邊睇啦。唔經唔覺,就踩咗一個鐘。有得hea吓,學吓嘢,又出到一身汗,爽!😁

傻貓仲列印埋個表(呢樣好重要),喺張紙度填窿窿,記錄低自己嘅努力。
當然唔係日日都跟到計劃。不過,當連續做咗好幾日運動,睇咗幾日書,就唔想break the chain, 搞到個表開天窗。你可能就會選擇: 持續呢個好習慣。

(之前就係想環保,用Google Sheet 整咗個表,妄想自己會好乖咁,開i-Pad, load 個表出嚟,輸入。結果? 根本唔會諗起佢。)




身份認同

每日踩吓單車,睇吓投資書籍,令傻貓愈來愈相信自己係一個重視健康、瘦咗又靚咗、擁有投資觸角的人。當然,瘦身、資產增值,係終身事業。但你唔信自己會做到,唔肯踏出第一步,你就永遠做唔到。

每日一小步,我哋嘅人生,就會改變一大步。

6 comments:

  1. 多謝推介,哈!加油!非常認同你說「少說話,多做事」,行動最實際。相信你距離目標又邁進一步了。👍😊😊😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. 都係喔
      真係多謝你的好書推介喔
      減肥冇乜反彈,投資開始止血
      好開心 XD

      Delete
  2. 能培養到有興趣的習慣真是不易,不是每人能發掘到。
    而每日進步1%,雖然好少睇唔出,但事後望番幾年前,又真係唔同左。
    加油,堅持,你得既!

    ReplyDelete