Friday, October 23, 2020

傻貓百萬倉: 改掉壞習慣,增加投資回報



傻貓以前只知自己投資唔掂,但唔知錯喺邊。辭咗學校份教席,冇穩定收入後,識投資變得更加重要。

開始寫理財blog後,每次買入前、賣出後,無論賺/蝕,都仔細檢視,了解做決定嘅原因。入咗谷後,留意到自己嘅做法,同其他人唔同。佢哋成功,因為有好多投資好習慣:

1. 做足功課

單聽number, 人買我買,係錯嘅。每個行業、每間公司、每個管理層,都獨一無二。投資必須做足功課。

不過,做功課唔係狂啃財經新聞。市場太多雜音、媒體太多財演。由於市場資訊不對等,消息曝光,散戶跟入時,春江鴨已經趁好消息出貨。

做功課:

要睇投資書籍,學習心法。

要讀財務報表,了解管理層思維、行業前景、公司嘅盈利增長引擎、市場競爭力、競爭對手嘅經營模式、能力、部署。

要上投資課程,學習價值投資、了解不同行業、股票嘅最新資訊、買賣嘅背後原因。

2.小心估價

無論投資邊隻股票,都需要了解市場運作,不能只看資產、負債表、PE (市盈率)、公司數據。

要分析公司的市場佔有率、價格領導權。

電商股要睇PS (市銷率)、虛擬銀行、tech股、芯片股、醫藥股,計法又唔同。

3.小注試水溫

以前,一有錢就 all in 熱炒股。現在,即使股票係高人審視過,同大家分享。自己都要識得小注試水溫。第一注最細額,再跌,再入,慢慢增持。

買入後,股價下跌,係正常嘅。唔駛唔開心。如果股票係價值被低估,有機會溝淡,係好事。每次跌某個百分比,就增持多d,跌得愈低,增持力度愈強。

4.分散投資

投資要分散風險,尤其美股swing好勁。FSLY, TSLA, GOOG, FB, ROKU都上落好大。投資,計好安全邊際,捕捉到市場錯價嘅機會,可以增加回報。

5.保留現金

佢哋好似有無限資金,個市跌到被call margin, 個個散戶被迫蝕住沽時,佢哋仲有錢買貨。

原來,佢哋市場觸覺好強。勢色唔對時,已經壯士斷臂,減持嘅仲有公用股。跌市時,資金以為公用股安全,泊碼頭。所以公用股通常最遲跌。

其實,堅跌時,乜都跌。止賺咗,之後市弱時,人人冇錢買貨。但係佢哋就算撈唔到底,都一定有可觀回報。

聽聞鍾 Sir嘅學生,會保留25%現金,分段撈底用。唔知真唔真?

6.資產配置

股票只係其中一項投資工具,可用期權鎖定利潤,之後用short put 低位買回。

亦可用債券、ETD, 優先股、CEF (封閉型基金),獲取高息,保障現金流。不過,要小心選擇,以免大跌市時,券商減槓桿,被迫低位斬倉。仲要留意:唔好賺息蝕價。

最後,可以分散投資在不同地方,不必局限港股、美股、港樓。

3 comments:

  1. 勁呢! 好多心得令我睇到好汗顏...

    唯一一個意見係3。當然我同意小注試水溫,但「溝淡」係一個好危險的動作。大家都會睇錯,向上溝的話你只會輸第一注,但向下溝的話無窮無盡可以輸身家的。

    所以最好限住自己只可以溝一兩注,溝左的話止蝕條線更加要訂得再嚴啲(因為溝得即係睇錯左,睇錯就要認輸...)。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 你都有道理🤔
      我諗都要睇股票嘅基本面,咩原因令股價下跌、行業及公司前景

      我好少溝貨,溝上溝落都冇乜
      暫時睇高手佢哋嘅分享,佢哋各有擅長嘅領域,只集中睇某類 / 行業嘅股票
      做咗好多功課,好清楚熟悉某些股票嘅合理價格,所以有這類溝淡做法

      我乜都唔識,而家只係慢慢喺佢哋身上學吓嘢
      期望有朝一日,自己都可以學到幾成選股、分析估值嘅能力,到時分享返畀大家

      Delete
    2. 記得有blogger有人提過
      每隻股票,唔應該佔持倉超過5%
      要平衡風險

      呢樣我有保留
      我覺得只要我能夠安心持有呢d股票,瞓得好,就ok

      Delete