Monday, October 5, 2020

20201004 理財重讀生倉儲

開心咗一個月,今個月又變返負數了。😔 

20201004

Stock Value:
$1,050,409.76
Gain/ Lose:
-$49,699.60

變動:
1.Sept 3: BOUGHT 20000 中國有贊  @ 1.73
2. Sept 9: BOUGHT 6 TSLA  (Tesla) @ 343.25
3. Sept 11: BOUGHT 570,000 69567 恒指瑞信三甲牛Q @ 0.037
4. Sept 14: SOLD 570,000 69567 恒指瑞信三甲牛Q @  0.043, 賺 $3,306.49
5. Sept 15: BOUGHT 30 TSM  (台積電)  @ 84.865
6. Sept 22: SOLD 6 TSLA @ 422.8525 賺 $3,812.08
7. Sept 25: BOUGHT 6823 (香港電訊-SS) @ 10.1

檢討:
彈出彈入,錯失良機:
Tesla真係神股,swing好勁。我只係覺得佢會跌,清晒貨。賺咗23%.
跌到$350左右,我想入,但又怕佢未跌完。
然後,佢光速回補所有裂口。升突埋。
呢浸,我睇到呆咗。
同時,睇雲地個blog 《 9 月 26 日投資周報:無懼世事變改,還是越難越愛》, 見到佢喺低位增持Tesla.   仲分析得好詳盡。
傻貓的投資心態,實在未成熟。成日估市的短期操作,必須引以為戒。

高位買貨:
成日都高位接貨。
傻貓睇咗窮生的facebook. 佢非常睇好有贊。

電商SaaS賽道(微盟、有贊)[Part-1]
https://www.facebook.com/106031060911541/posts/180634980117815/?d=n
電商SaaS賽道(微盟vs有贊詳細比較)[Part-2]
https://www.facebook.com/106031060911541/posts/184270669754246/?d=n

電商概念係好,但唔少仲係燒錢階段。傻貓唔敢大手入,但因為唔識估值,亦冇睇開呢個版塊的股票,結果一入就跌。
至於台積電,佢雖然只做代工,但技術超出同儕幾倍,近日還積極買台南的土地,用以擴建廠房,盈利極高。問題是:  即使確定是好股票,估值、進場時間,還是重中之重。
 傻貓就是搞不懂它甚麼時候算抵買,只能小注入場。買入後,馬上下跌。只好等有資金時,再溝淡。



回歸舊經濟股:
在傻貓眼中,新舊經濟股都不重要。只要賺到錢的,就是好股票。

上個月,買入了345 (維他奶)。我一直都覺得維他奶好厲害。仔細閱讀它的產品營養標籤,傻貓發現好多都是化學原料,例如果汁、牛奶,都不是真正的鮮榨果汁、鮮牛奶,而是牛奶製品、酸味調節劑
另外,學校陸運會、家長日、新生面試日、水運會、開放日、班會燒烤、聖誕聯歡會,作為學校小食部營運商的維他奶公司,通常會是老師的首選。陸運會,我們會大量訂購樽裝水,派給服務的同學,例如: 領袖生、童軍、紅十字、聖約翰救傷隊。家長日、面試日,老師、領袖生,都需要水、飲品。
聯歡會,維他奶會提供一些packages, 價錢通常比在外面的餐廳訂購,價錢更低,選擇更多。而且,冇人知禮堂活動搞幾耐。唔想活動期間走出嚟接外賣,學校的小食部,就係最佳之選。

另外,我在留意內銀股、地產股、1448福壽園、濠賭股、本地餐飲股。
同時,美國tech 股跌幅顯著時,我會再買入SQ, NVDA, TSLA, AMZN。



總結:
財商不足,須將勤補拙。

報讀投資課程:
既然唔識估值,齋聽別人講,冇個人分析,始終唔係辦法。
之前,止凡曾經回應傻貓的留言,提議參加鍾記舉辦的估值課程。今次,傻貓終於的起心肝,報讀了鍾Sir在活道教育中心的投資課程《看年報推算公司價值》第五班(10月28日開課)。這次課程可以視像上課,配合到傻貓的上課時間。我會用心寫筆記,好好學習。


另外,手持大量股票,齋睇冇用,佢唔派息,或者買入後下跌,就只係紙上黃金。
Blog友Jason提醒我李慧群老師再開班,大力推薦。佢話:“好有用,佢講得好明白”。
於是,傻貓又報讀咗股票期權基礎班,希望搞清楚期權的原理。
為了預習,我已經睇咗龍蝦伊面(前身:皮老闆)的幾條期權的教學短片,Boss有好多口訣,幫我釐清咗少少基本概念:   
有股short call, 冇股short put.
唔好貪心!
不過,始終未敢真正落場。
屋企都有好幾本講期權的書籍。排緊隊,睇完手上的參考書,幫人哋做咗功課先。

有意提升財商的朋友,可以睇吓有冇課程,適合報讀:
https://www.livingword.edu.hk/category/courses-info/
有意支持Boss嘅朋友,可以課金入Patreon:
https://www.patreon.com/NoodleLobster

月供股票 /零存整負: 
前日,清咗裝修尾數。以後,一哥供樓,我的負擔會細好多。考慮緊月供SPLG,   QQQ,   939, 1928, 9988.
有人話,未見過人靠月供股票發達。但對超愛豪賭的我,月供股票,是逃生門。
每次月供嘅股票,總市值夠畀首期,我就賣股換磚頭。通常月供2-3年,就會咁操作。
試過賣樓後,冇做返月供股票。結果? 玩牛熊證,輸咗半層樓嘅首期。

錢在口袋,我會覺得唔舒服。因為,我從來唔信cash is king. 
全部戶口,供樓後,現金只有$3000以下,平常事。

Sam & Rexh的待熊基金概念,對我好新鮮。如果出現黑天鵝事件,這筆錢,就是區分成功者和失敗者的關鍵。當全世界冇錢撈底,而你仲有資金,咁你就可以做到真正價值投資。等股價回復正常,你就賺。
但我試過,每個月儲起幾千蚊,諗住做待熊基金。結果,都係一次過買入股票/牛熊證。然後,重覆被套牢、被劏嘅悲劇。
仲未諗到點樣可以整返個待熊基金。零存整付,試過好多次,但太困身。
但如果諗唔到更好方法,提升唔到自制力,都會用返零存整付+月供股票。

8 comments:

  1. 嘩,你既開源方法有咁多既,太利害啦!
    其實只要投資時間長,就會有感覺公司估值是平還是貴。
    有時睇書都學到野,我多數係股市賺到錢都係買書多。
    活學活用。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 😅見到你嘅留言,先發覺我呢篇寫得太長太多太雜。
      你講嘅估值法,有d似語文嘅語感,係浸得耐先有。
      同埋要專注研究某幾隻股票,才能從經驗、股票往績,估計其高低位。
      這些,我都學習中,交緊學費畀股市😂。
      好欣賞你孜孜不倦嘅學習態度,我都會像你一樣,多閱讀投資書籍,提升財商。

      Delete
    2. 有時打下打就變左好長篇咁,
      與其話語感,不如話係經驗算啦
      當然經驗都係要用「學費」換返來的,
      睇書係諗過提高財商,只不過打發時間用姐
      但睇睇下就有興趣,
      但要經常換類別,好似有時睇小說,睇科幻咁,
      如果只睇一個類型,真係會癲。

      題下話問下:聽講blogspot可以有放廣告,我見你blog有廣告,你知唔知點樣先有資格apply呀

      Delete
    3. 提升流量(增加讀者),就可以apply
      YouTube 有好多片教
      我見細胞老師,有整廣告,佢提我去返blog admin,點選earnings, 再set Adsense
      我就試吓

      Delete
    4. 如果佢唔俾我set Adsense ,係味即係我仲未得呀 ?

      Delete

    5. 等儲多d讀者
      就可以開AdSense

      Delete
  2. 認真, 要睇期權basic應該上證監會website睇期權教學
    同埋咪鬼買牛熊證啦, 俾錢買垃圾

    ReplyDelete