Wednesday, September 2, 2020

收租貓: 舊樓的驗樓令、驗窗令 Part I

今日在Facebook, 見到有人問起清拆僭建物。傻貓的物業1, 和這位網友情況相近。

記得呢篇 “傻貓買樓記:210呎蝸居裝修分享”嗎?直到收到屋宇署嘅信,又聽咗裝修公司嘅解說,我才知道:整個睡房,都係僭建嘅😥,前身原來係露台


傻貓見到好幾位熱心嘅留言者,以親身經歷建築物條例,畀建議。都話一定要清拆,跟原本的則去還原。有個甚至講明,上訴都冇用,最後都要拆、拆、拆



剛好,幾個月前,我也收到政府文件,大字標題: "強制驗樓計劃通知不獲遵從"。劇透一下,完全唔駛清拆。借此機會,分享一下經驗。




老實說,一收到這份文件時,傻貓完全 嚇 傻 了。😨

由始至終,我都沒有收過關於 "強制驗樓計劃"的通知,一收到,就已經是粉紅色警告信,中英對照,內文還列明罰則: "第五級罰款 ($50,000)及監禁一年"。它還寫: "近期所有有關此罪行的法庭個案已被定罪,並有個案業主曾被法庭罰款超過$31,000" 😱😱😱

傻貓以前讀書,是品學兼優的好學生 (我講小學😜)。收到這份文件,簡直是晴天霹靂。😰另外,傻貓同時收到驗窗令。所以打算一併處理。

不過,點解無端端要驗樓?

樓齡30年以上

自2012年起,屋宇署便實施「強制驗樓」及「強制驗窗」計劃。

驗樓

如果樓齡30年或以上,就需要每10年聘請合資格的專業人士驗樓一次。

驗窗

樓齡達10年或以上,便需要每5年聘請合資格的專業人士驗窗一次,以證明樓宇符合安全標準。

屋宇署每年會揀選2,000幢樓宇,同時進行強制驗樓計劃及強制驗窗計劃,另外揀選3,800幢樓宇,只進行強制驗窗計劃。

傻貓的物業1, 就是被選中的目標物。

減少意外

樓宇老舊,如果「墜窗」、石屎剝落,有機會傷及途人,甚至害死人。

不錯,政府 (除咗稅局) 做事,一向冇乜效率,屋宇署的檢控數字嚴重偏低,「不遵從比率」相當高 (截至2018年底,已逾期的強制驗樓通知書多達27,873張,但屋宇署只提出檢控139宗;而已逾期的強制驗窗通知書亦多達47,968張,只發出3,746張定額罸款通知書及提出41宗檢控。)

但了解咗前因後果,傻貓唔敢再抱僥倖心理,當下馬上嘗試找人介紹公司驗樓。

可惜,身邊擁有物業的朋友不多,而有樓在手的,都很少買這類舊樓。徬徨無助,只好上網找公司驗樓。同時,在信箱,有好幾張驗樓、驗窗的宣傳單張。估計是裝修工程公司,在屋宇署的網頁,找到資料。

驗樓或驗窗通知的發出及遵從狀況


驗窗

曾師傅

傻貓首先聯絡江師傅介紹的朋友----曾師傅,他只做驗窗,不能驗樓。他收到訊息,第二天就馬上上門報價。

他逐個鋁窗,仔細檢查。結論: 窗都完好無缺,只是部份鉚釘已生锈,需要更換。他報價: $2500. 隨時可上門維修。傻貓馬上填好委託書。不過,一哥出言制止: "這價錢太貴了吧? 樓下的街招,寫明驗窗包pass, 只收$2000." 曾師傅表明沒有議價空間,傻貓不敢逆一哥意,只好說要再考慮一下。

卓X工程顧問及裝修公司

宣傳單張那些公司。它們的公司地址,都在物業1附近,可能價格較合理。

大部份報價$3000 至 $4500. 有一間卻特別優惠: $600 驗窗全包, 包pass. 而且似乎有豐富經驗。

以下是我們的WhatsApp 對話:

貓: "我想安排驗窗,樓宇在XX街,XX樓,請問價錢?" (附上曾師傅拍攝的鋁窗照片)

凌晨12點幾

卓生覆: "呀,唔好意思,咁夜先覆你電話。

XX樓呢,即係XX街嗰度呢,做開架喇。

咁驗樓都做。咁驗窗呢,我唔知你意思係乜嘢啦。

係咪你隻窗,開唔到。嗯,如果開唔到隻鉸呢,咁就可能要整嘢。

但係如果你開到90度角呢,通常一般呢,你幢樓做開呢,都係$600左右,包你pass. 

但係如果你隻窗個鉸有問題呢,我要搵個師傅幫你跟跟呀。

因為我只係驗窗,咁如果要整鉸呢,我要同師傅夾一夾,佢要收幾錢。

因為如果你過幾多隻呢,盡可能,如果你係90度角呢,都唔駛要咩喇,就...... $600啦, 吓。

咁你睇吓點樣啦,唔該你。"

第二天早上8點

貓:"唔係喎,隻窗冇壞喎,係屋宇署有個驗窗令丫嘛。

應該只需要換鉚釘,所有膠邊冇問題,唔駛整。"

下午6點

卓生: "嗯,我唔知你點稱呼呀小姐。

咁如果唔整由佢啦,幾百蚊。

因為我畀個師傅都千幾蚊喇。

係嘛…咁呢d好閒嘅嘢嚟架啫。我哋XX公司,響你幢樓,都唔知做幾多啦。

你問吓街坊,吓。唔講咁多嘢喇。拜拜。"


貓聽到佢發緊脾氣,但點解呢? 

算了。但佢只係報咗驗窗,咁又問埋佢,有冇驗樓。


貓: "唔好意思,我剛睇返封信,原來係要驗窗+驗樓。請問收費係點計?"

佢又係凌晨回覆: "對不起,大家有誤會。

驗窗公司做全包$600元包Pass." (附大量照片: 合約、客戶簽單、檢驗報告)

卓生一輪咀咁講: "嗯,或者大家有誤會啦吓。

驗樓嗰度呢,你個單位,我最近上一次呢,上個月呢,蔡生就驗過個外牆嘅。

其實點解要驗樓呢? 因為XX 樓呢,原本的露台呢,就唔係住宅部份。

但50幾年前呢,d人就僭建呀。

咁就變咗呢,政府而家就唔拆你,但係呢,要你驗樓,證明結構安全。

咁驗樓呢,就要寫報告,仲要一定係則師、土木工程師、測計師寫,要專業人士。

咁所以做一份report 呢,要$6000.

因為點解呀,而家你罰款呢,要$30000 幾蚊喇。

咁如果做一份詳盡嘅report呢,係要則師同你簽名,做晒report, 再submit 畀屋宇署。

則師簽呢,就肯定冇問題啦。

$6000, 好小事嘅。

但如果佢拉你判監、罰錢呢?

咁你諗吓: 錢就身外物啦,但係坐監,個個都怕坐監啦。

咁所以$6000呢,係我...... 畀費用則師樓,同監管佢。

我收$1000服務費左右啦。咁則師樓收$5000左右。

有咩事呢,責任就唔關你事,係我負責。

則師大家合作好多年喇。咁我唔講邊個啦。

我都有私隱,係咪?咁人哋做開,妥當咪得咯。

佢都成10年牌咯。以前則師,大維修、起樓,乜都做啦。

咁你諗吓啦。你盡快決定啦。

驗窗就好快,1個鐘左右。但係驗樓呢,要寫report, 你預一個禮拜,先畀得到你。

但係如果佢幫你呢,基本上,政府好惡嘛,林小姐就特別惡啦。你都知啦。

你盡快決定啦。我可以後日,搵測計師行,幫你搞呢樣嘢。唔該。"


驗樓,$6000. 老實說,傻貓唔清楚市價。唔敢講貴定平。

不過,佢講咁多嘢,去justify $6000係合理收費。呢樣,我好有保留,決定搵多幾間,格吓價。

幾個鐘後,卓生再留言: 

"如果小姐,驗窗呢,慢慢都唔緊要。驗樓呢,你要快快脆做決定喇,要畀邊個做喇。

因為呢,罰錢都唔緊要。坐監,麻煩呀。咁如果有咩要幫手就出聲啦。係咁。拜拜。"

隔一陣,就打幾次電話嚟。我上緊堂,冇聽電話。

欲知後事如何,請睇Part II.

12 comments:

  1. 師姐, 我之前都試過, 最後應該都唔駛拆 XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. 係呀
      通常都唔駛拆
      所以上網問人意見,係好
      但都要搵啱人去問

      Delete
  2. 傻貓小姐、可否給本人楊生資料、因剛收到驗樓書、不知如何處理、請幫忙、
    電郵、yyccwoo@gmail.com.

    ReplyDelete
  3. 哈囉 我同你一樣情況 突然收到粉紅色信 可否給我楊生資料? 感謝
    電郵 marytsang28@yahoo.com.hk

    ReplyDelete
  4. 我同你一樣情況,突然收到粉紅色信,可否給我楊生資料? 感謝
    電郵 nmingo@gmail.com

    ReplyDelete
  5. 你好!我剛剛都收到粉紅信,找了很多間驗樓都非常貴,所以好苦惱!
    可以比楊生資料給我嗎?感謝!!🙏🏻
    Email: florachiuny@gmail

    ReplyDelete
    Replies
    1. 傻貓小姐、可否給本人楊生資料、因剛收到粉紅色信、不知如何處理、請幫忙、
      email: yk_stephen@yahoo.com.hk
      謝謝你!

      Delete
  6. 驗樓6000 ,驗窗 600 dcychanhk@gmail.com

    ReplyDelete