Monday, August 16, 2021

內地嚴禁補習,香港呢?

是我太杞人憂天? 看著新聞報導: "嚴禁私人補習收取費用",傻貓真心不寒而慄。
怎樣橫蠻獨權的國家,才想得出事事規管,又人人必須聽命,不得異議?

內地教育政策,朝令夕改令人擔憂。

今年3月,中國開始嘗試監管私人補習市場,禁止晚上9時後,舉辦網上直播課堂、為學前班小童舉行學術輔導班。

6月,開始禁止在校內舉行補習班,周末亦禁止補習。校外輔導,特別是英文及數學課堂亦需要減少。

當時只吹風:新規定即將限制補習社、教育機構所收取的費用。

8月,網上開始廣傳大量影片:內地公安雷霆掃蕩補習社,補習老師因提供補習課程被捕。

安徽破門抓補習老師 學生面前粗暴執法

點擊視頻

今日可以突然出台一項政策,取締整個補習教育行業,下一個行業,又是甚麼?

知識有價,傳授知識,換取收入,有錯嗎?
有種錯,是國家話你錯,你就錯。

家中極少開電視,早餐看到茶記播出的新聞,我瞬間失去胃口。

一哥: "老婆,我驚你好快死呀"
貓回過神,望望他。
佢: "政府嘅嘢,我哋控制唔到㗎。你樣樣都擔心,成日唔開心,我驚濼言出世冇耐,媽咪就死咗"

貓: "你睇,柏林圍牆,搞到d人想走都冇得走。
今日我哋唔走,第日會唔會冇得走?"
佢:"到時先算啦。你見而家移民去馬來西亞、英國嘅人,好多都搵唔到工作。
佢哋好似難民咁,去到淨係食老本。佢哋嘅生活,唔見得一定比我哋好呀"

貓:"佢哋有自由"
佢:"我哋喺香港,有工做,有屋企人,有朋友"

貓:"我驚第日冇得補習😔"
佢:"唔驚得咁多㗎,到時再擔心都唔遲啦"
貓開始沉默。呢一日,可能嚟得比想像中快。

佢:"喺外面,盡量少講政治啦,唔知人哋點諗~
有咩返屋企講啦"
貓:"我哋自己做言論審查"
佢:"我唔想你有事呀"

幾時開始,連傾偈講嘢,都要諗過度過?
我好難過,好唔開心,好沮喪。

36 comments:

  1. 做一日和尚敲一日鐘,概來之,則安之,又可未自尋煩惱。:)

    ReplyDelete
  2. 只有財務自由先係真自由

    ReplyDelete
  3. 有時會咁想,為何人地明知離開,是食老本,是無開工。
    但都願意離開呢??難道佢地無想過呢個擔憂嗎?

    既然係咁,何不預先在腦中預演「食老本味食本,會死得人嗎?」
    每個人就是因為擔憂去到新地方唔知點算,所以先一直唔行動,下下都到時先算。

    到「個時先算,先發現一切太遲」

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Worried but seems there's nothing we can do
      We are not even allowed to protest anymore
      No ways to voice our opinions

      Delete
  5. 自由無價, 支持你走

    --Dogdogchi

    ReplyDelete
  6. 也不妨看看自由民主以外的一種觀點
    https://www.163.com/dy/article/GGTPJ32G0550A700.html

    Wing

    ReplyDelete
  7. 講真, 點會諗到香港地會有人要流亡? 如果唔走, 就要學習做順民。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 點謂之順民?
      當去到英國美國加拿大可以點"刁"?

      --Dogdogchi

      Delete
    2. 最怕想做順民,都唔畀你做
      你睇教協嘅下場😣

      Delete
    3. 鏟晒社交媒體, 日日講搵食, 對社會不聞不問。只要麻醉到自己, 就可以繼續生活。

      Delete
    4. //你睇教協嘅下場😣//

      想像下第日教仔, 佢做錯野, 你捉住佢教訓, 佢留低一句: 下次唔做囉

      你覺唔覺得佢"做順民"

      --Dogdogchi

      Delete
  8. 睇左傻貓一段時間,知是性情中人,當今時勢心感無奈,心照不宣就算了,衷心奉勸不要講得太白,因為大數據年代,以上所有留言都已記錄在案。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 已經盡量避免發表政見
      始終網上多haters
      今次只係太唔開心,忍唔住抒發吓

      Delete
  9. 最近也有人跟我說同樣的事情,我的看法是擔心不了太多。或者那時的貓姐,可以不做補習老師,去做鋼琴老師;而我也可能去做古箏老師也不一定(當然我更希望那時你和一哥、我已經上岸)。其實我和你一樣,也很喜歡跟學生分享自己的知識和小故事,但如果這一天真的到來,也是沒辦法的事。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 相信貓姐話怕第時冇得補習,唔係指冇得搵食,而係驚失去選擇既自由
      不過一哥「煮到來先食」既諗法都好實際,當人生大部份既野都屬於一個地方,離開係要有好大既決心先得

      相信日後真係會有好多「去與留」既兩難,同投資一樣,set個止蝕位比大家,止蝕前盡力活在當下,止蝕到就要行動。

      Delete
    2. 我老豆幾十年前學師學金工, 但係行業被淘汰, 失去選擇既自由
      我朋友老豆幾十年前做象牙雕刻師傅, 但係象牙禁售, 失去選擇既自由

      失去選擇既自由, 無時無刻都係發生緊,
      只係被"市場無形之手淘汰", 被貫輸係"可接受"

      --Dogdogchi

      Delete
    3. 我唔敢想像
      冇得補習嘅日子點過
      冇錯,到時可能自然有其他選擇
      但都只係無奈嘅次選

      Delete

    4. Aug 17, 2:44嘅unknown寫得好好
      多謝你明白我嘅諗法
      我concern嘅,唔係搵食、賺錢嘅問題

      但你係邊個呢?😅

      Delete
    5. Hi 貓姐
      我係2:44嘅unknown user
      平時都係齋睇唔出聲,不過你講起移民我就加把。

      講多少少,其實我明白一哥既想法既,佢其實怕既係面對「轉變」或者「未知」,所以即使客觀上所有野都會變好,佢可能都會猶豫。從你以往既blog都見得到,你係唔怕「轉變」或者「未知」,肯嘗試,亦都唔怕失敗。但一哥既謹慎唔代表佢唔重視你,而佢正正係你勇往直前既後衛,幫你補位。所以你地兩個人更加要好好處理,男人有時就係唔知驚乜,反而女人就行得仲前過男人,不過冇對錯既。

      --就叫我2:44啦

      Delete
  10. 如果一哥要走,先唔駛驚食老本,港式茶記廚師最搶手,貓貓同貓BB可以唔駛憂

    ReplyDelete
    Replies
    1. 係咯
      佢易搵工過我啦
      但佢唔肯走

      BTW,有人留言問
      妳個blog點解唔見咗

      Delete
    2. 我呢幾日先將嗰BLOG轉為私人,咁都俾人發現到,哈哈。我近排心情亂,思考緊,先看看書;心靜先可想到嘢,所以暫時將嗰BLOG封鎖先。

      Delete
    3. 支持你🤗
      思想澄明,自然搵到方法

      Delete
  11. Though we may have some upcoming changes, be positive, coz we are capable to have choices.
    Regarding the prospects of private tuitions, no worry, it still will have a long way to run, especially for English and Mathematic subjects.

    ReplyDelete
  12. 唯一重要的,就是面對現實,放棄所有責任外判的思想或主張。

    ReplyDelete
  13. 其實過去兩年里,很多希望社會安寧有序的人生活在恐懼和憤怒里。我有試過載小朋友返學的車在校門口被full gear的持械黑衫包圍指罵不參加罷課,暴徒和小朋友之間只有脆弱的一窗之隔。我策劃過搬去新加坡、加拿大或者上海,所幸決定之前香港市面又恢復了平靜。

    今後內地和香港會如何,未發生的事情不需要多猜想來恐嚇到自己。不論立場,不斷提升自我以始終保留主動選擇的能力,走去各地都能維持收入和生活水準,算是對BB最好的禮物。這也是過去幾年我最大的收穫了。

    祝心情愉快,母子平安!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 無論是藍是黃,這些年,大家都不好過
      有些恐懼"黑衣人",有些恐懼"白衣人"、警察
      憤怒,也是各有各的矛頭

      現在,只感到疲累
      希望一切慢慢變好,又擔心只是奢望
      做一日和尚,敲一日鐘吧

      Delete