Tuesday, January 12, 2021

期權基礎課程回顧 (二)

 


靚太一直以9988阿里爸爸做例子。近日因國內的反壟斷法,以及螞蟻金服被煞停,阿里股價一直偏弱。

老師話: 如果我哋有貨,做咗short call, 就有權金收,唔駛睇住佢跌。
傻貓反思: 當上市公司的基本面出現變化,短期冇運行,最佳方法應該係換馬才對。
阿里係增長股,長線睇一樣偏好,但短期的機會成本,就咁被套牢。
如果先沽出前景不明朗的阿里,換現時市場的寵兒: 電動車的TSLA, 比亞廸, 或者新能源受惠股: 信義光能、新特能源,不是更好嗎?
如果方丈繼續追住阿里嚟打,我做咗short call, 未到到期日,唔敢沽出正股,咁就只會繼續做蟹。
如果我以為股價唔會升到行駛價,先行沽出,但估錯市,到時冇貨,要在市場買返嚟畀貨人,咁低沽高買,就算賺權金,都彌補唔到損失。


老師話: 想進步,就要實戰,這樣才可以改善心理質素,學識止蝕、止賺,真正提升財商。
只有輸入肉,記住那種痛楚,才能吸取教訓。

傻貓認同。不過,期權新手,乜都唔識,一定要控制注碼,唔可以愈開愈多期權合約。
仲有,naked short call, naked short put, 都有機會輸身家。必須避免。

市場資訊泛濫,但其實,新聞係消息末端,當散戶睇到新聞時,春江鴨已經早一步入貨/ 出貨。因此,在資訊不對等的情況吓,散戶聽消息買賣,很多時都摸頂入市/賤價沽貨。
市場有很多假消息,必須小心做fact check.

Short call: 
市好,可以set 目標; 市差,做保護
時間值是short side的好朋友。

傻貓疑問:
如果市好,我做咗short call. 其實係賭股價必定在某價格波幅浮動,唔會升穿行駛價。
但上星期,TSLA入SP500後,大家以為佢上升動力會減弱,結果卻出乎意料,佢極速升穿USD $800, 最高升至 USD $884.49. 如果做咗short call, 就要將正股拱手讓人。
目標價係到咗,止賺目的達到咗,但正股嘅升幅,就冇份喇。


傻貓曾經做short strangle, 當時選擇了700騰訊、1299友邦。

由於我已有1手騰訊,加上自己都幾肯定,我通常都摸頂入市😂,因此買入後,馬上做short call @$640, 同時開咗2張short put @ $520, $550. 
騰訊破頂後,需時整固。傻貓買入正股後,股價果然下跌。(燈神是我🎉)
是次操作,為我帶來$1053的回報。

事後反思,這操作有幾點要留意:
1. 市好,股價其實可以屢創新高。你畀貨人後,未必有勇氣,再即市買返。
你為自己的賠率設限,無論正股升幾多,你都只可以賺權金。
手上的正股,只係曾經屬於你。畀人,你捨得嗎?
2. 市差,其實可以更差。如果好似去年的港股長期熊市,你short put 只係用折扣價入貨,之後仍然要繼續捱價。

因此,選股時,盡量避免選擇市場熱炒的版塊/股票。如果揀呢類股票做期權,最好將行駛價,定得遠d, 再遠d......
咁應該搵咩股票呢?
Short call, 最好搵呆呆滯滯的舊經濟股,少少哋賺返權金幫補,都ok.
如果係打算用作後防的股票,做short put, 價低,唔怕坐,甚至有息派,咁都幾理想。

當然,也可以選擇做超價外的期權,不過權金當然冇咁吸引,回報率會低好多。

另外,為了獲得更佳回報,不宜即日做short strangle. Call價高,Put就低; 反之亦然。
解決方案:
股價升,差不多到自己的目標沽貨價,才做short call; 股價跌,差不多到自己的目標買入價,才做short put.

這樣操作,權金會多好多。


延伸閱讀: 期權基礎課程回顧 (一)

8 comments:

  1. 感覺個老師自己唔係真係在場日日炒果啲,反而你的體會更深呢。

    Short side 只建議用在唔預期會大幅上落的股票。好似你做後咁講,會大幅升跌係大升時做SC 大跌時做SP 當止賺/入貨就食埋個IV 有多少少保護。以Tesla 為例,尋日急跌8% 時做SP 個價相當唔錯,問題只係正常人清倉都清唔切,好難話喺跌位時預計過多幾日先買入。

    我十二月6xx 時都做左Tesla 720 的SC,結果兩日就升左上去唯有蝕錢都要平左佢。有朋友做左$700 的SC, 硬生生睇住為左十蚊權金無左百幾蚊的升幅。另外一個折衷的辦法係唔做晒,即係你有二百蚊只做一張option,咁至少升果時都食到一半心理上無咁慘。要點做其實好睇當時個市同自己點判斷個股走勢呢。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝謝師兄嘅實戰心得🙏🙇‍♀️
      我諗嘢太死翹翹,竟然冇諗過可以唔做晒
      師兄嘅提議唔錯😃👍

      Delete
  2. Short Put用起整固強勢股應該效果幾好?

    好似今日700 現價590, 即月560P做10.7, 真係SP入貨計返係550, 入唔到半個月後就袋1070, 感覺都幾抵玩
    (利申唔做short side)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 以即月期權計,剩返半個月多d, 回報有1.91%,相當吸引喔
      不過,12月至今,700已經幾次,跌穿$560
      接貨機會唔細喔~

      睇返牛熊分佈,700現時嘅牛證重貨區,係$490-$499.99
      最多新增牛證,收回價係$550-$569.99
      熊證重貨區+最多新增: $610-$619.99

      行駛價$560的即月700 short put, 權金雖多,傻貓膽小,實在不敢冒險喔

      Delete
  3. Short put 仲有另一個玩法, 就係開45DTE (days to expiry), 然後坐喺度食時間值, 大概去到21DTE就close單
    有專家計過(係外國專玩options嘅traders), 呢個方法比開21DTE, 然後坐到expiry, 更有效率同risk更少

    ReplyDelete
    Replies
    1. 呢個做法,傻貓第一次聽
      有興趣知多d😃
      請問師兄可以講多少少嗎?🙏

      Delete
    2. 可以睇吓呢條片
      https://www.tastytrade.com/shows/market-measures/episodes/trade-short-duration-or-manage-early-01-07-2021?utm_source=daily_recap&utm_medium=email&utm_campaign=tastytrade&mc_cid=ca963cbc22&mc_eid=b3edc25ac3

      佢哋間中會做一啲backtest去測試唔同strategy出嚟嘅結果
      今次主要compare 45DTE同21DTE嘅分別

      Delete