Monday, January 11, 2021

期權基礎課程回顧 (一)

之前在活道,上咗1個,為期 3 堂的期權基礎課程。
課程於上周五完結,傻貓滿腦子問號,現在逐一寫下,看看自己明白甚麼,不明白甚麼。
感覺上,我就像一個小朋友,第一日開學,好多好新奇嘅嘢,好多嘢想知,又好多嘢唔明。


(註: 圖片是Rosie畫的。這是她的facebook: Miss Rosie Rabbie 露思兔子)

第一堂教導我們了解基本概念: 行駛價、short put, short call 的概念、 合約值。有些期權,合約值並不是一手的正股股票,甚至以倍數計,所以如果計錯數,要接貨又冇錢接,就會動用槓桿; 要畀貨人,自己又冇咁多貨,就要在市場買返,可能因此買貴貨。

靚太強調short put的好處,係唔駛買貴貨。佢話: 投資目標係保住資產。
呢樣同巴菲特講嘅投資金律 rule no. 1 一樣: 保住本金最重要。

佢話做期權,唔駛日日睇實個市,如果坐唔安、瞓唔落,就因為:


1. 做得太大
這牽涉自己是否有足夠資金 / 正股,去接貨 / 交貨。


2. 唔夠信心
當初set 行駛價時,是否諗清楚,自己想幾錢入貨? 幾錢就止賺離場?


3. 有心癮
有些人真的每分每秒都掛住睇市,有冇需要? 頻繁交易,只會增加出錯機會。

揀股,必須跑贏2800盈富基金。否則,就是白忙一場。
基本原則:
1. 下注不多於10隻
2. 做季結 / 年結,最好半年結算
3. 開short put, 預咗接貨,唔好成日搬龍門,唔好蝕住平倉

每個月,恆生指數上下波幅: 1500點
每年,波幅大概6000點

選時,需要留意: 
甚麼行業正在高速發展? 甚麼正被市場淘汰?

開期權合約時,幾多回報,才算值得?
沒有$3000- $4000, 就別浪費時間。


點解要做short call? 因為要用蟹貨,錢生錢。(傻貓註: 呢樣要睇股票是否值得坐貨。如果基本面轉差,應該斬纜。)
Short call 用途:
1. 處決舊股票
2. 畀機會佢谷底反彈


延伸閱讀: 期權基礎課程回顧 (二)

6 comments:

  1. 「沒有$3000- $4000, 就別浪費時間。」
    我今個月SP 9988@ 190,SP 700 @ 520 & 500
    共只收$1600,看來我在浪費時間了。😂🤣😅

    ReplyDelete
  2. 學習理財好吖~加油
    圖畫畫得很美💓

    ReplyDelete
    Replies
    1. 圖畫係Rosie的作品,我係佢嘅小fans💕
      已經將她的Facebook page連結,放咗入文章
      佢好叻㗎,在小學教英文,做副panel head,新婚勁忙,仲有時間畫畫出書

      Delete
  3. 純粹個人意見, 我自己睇法有少少唔同

    如你堂上老師所言, short put可以唔駛買貴貨, 但如果市場大跌, 需要接貨時, 跌穿strike price好多, 正正便是買了貴貨, 如果隻股大升, 離行駛價好遠, 正股理論上可以賺short put更多, 所以short put只是額外變提供現金流, 或者一些額外資本, 但應該不應用平貴去掛鈎.

    至於做short call, 如果是蟹貨, 自己心態上都唔想hold, 就無必要做short call, 寧願直接換貨, 因為有D股越跌越殘, short call都唔會有幾多錢收得到

    ReplyDelete
    Replies
    1. 認同師兄嘅講法
      我short put TSLA幾次,得到嘅權金,都唔夠持正股嘅升幅,咁多利潤
      SC都係,我好想換走晒堆逆市跌嘅敗家仔,但做咗SC,唔敢放

      Delete