Sunday, December 20, 2020

如何篩選好股票

這幾天,希望篩選出一些好股,進行月供。

(對,龔成老師教的月供成本法,已經幫我賺到3層樓嘅敲門磚,我決定重新開始月供股票的漫長之旅,直至遇到下一個更好的投資標的為止)

傻貓從不同途徑,得到好多谷友無私,而且超有用的經驗分享。這些選股心得,老實說,單靠我的傻貓腦,以及愈來愈慢的讀書速度,真係唔知幾時先領悟到。

先寫下,定一個方向給自己,以後投資路,應該易走很多。


雲地選股法

這兩天邊讀雲地推介的書,邊了解他的投資思維。

他非常好心腸,無私、直接了當地分享選股方法:

他對某公司有興趣時,就去了解公司業務,發掘該公司的服務或產品,本身有甚麼優點,同行有沒有強勁對手。

Pass 了這一關後,根據以上資料,開始估計公司的長遠發展能力,現時的競爭優勢,能否維持。

Google大量這方面的資料,最後會看年報。

邊看邊思索,有疑問就再google或者在YouTube找答案。


仔細想想,這和價值投資派一直強調的選股、估值,如出一轍。雖然他已經由全倉收息股,變成今日的全倉科技股,但他仔細選股後,集中持股的方式沒有改變,因此才能賺取高於一般水平的回報。


Calvin 選股法

Calvin 拍了一個video, 仔細教授點樣揀回報高、毛利率高、價值被低估的細價股。



小薯選股法

你要好了解隻股票,知道間公司係做咩,點樣幫人解決問題,解決咗咩問題,有冇人可以取代佢,去幫人解決問題。呢個問題係咪長遠問題,還是有機會消失嘅問題。

換句話說,我哋要做嘅,係睇佢嘅護城河有幾深、競爭對手有幾強、未來嘅盈利有幾多。

當搞清楚晒,先去睇佢盤數。


(備註: 傻貓覺得: 雲地、小薯的選股方式,其實如出一轍。)


留意: 年報反映的,只是該公司過往的股值、盈利。我哋嘅著眼點,應該係公司未來嘅估值。

之後,先至睇佢係咩行業,用適合該行業的估值方法。

只有知道合理估值,我哋就可以無懼世事變改,還是愈來愈愛了。因為,好多價值投資者,都係超孤獨嘅。我問你: 當滙豐跌到 HKD $29時,你有冇入貨?  當騰訊嘅手遊被打壓時,你有冇儲貨 / 加注?

如果你識估值,明知股票價值明顯被低估,你就可以無視一切,勇敢加注。這樣,才能體現真正的價值投資精神。

有興趣詳細了解的朋友,請睇小薯用心寫的文章:

1. 再談價值投資(一)

2. 再談價值投資(二)

3. 淺談投資框架


傻貓迷思: Time the market

呢樣谷友個個都唔buy. 但我又真係好想講: 我哋計安全邊際,其實咪又係預咗股票會跌,先至入貨?

就算揀到好股,又知道估值,都要知幾時開車嘛。

大部份價值投資者,都好有米,可以坐定定,坐住貨,等個市升返,大家重新估算股票價值,再低買高賣。

好似鍾Sir咁,資產配置做得咁好,3月低位,仲有一大筆資金,可以掃貨,而且預先篩選咗幾隻優質股,回報當然超可觀。

但傻貓喺 3 月,股市低迷時,補習寒冬期,交完租、雜費,已經冇乜錢淨喇。😔記得當時食餐飯,都就住就住,餐餐都係食茶記。當時,租客仲要求減租,我又減咗畀佢哋。我自己要求減租,業主一毫子都唔肯減。😭

針對呢個time the market 嘅問題,高手谷友用咗:8083 有贊、 305 五菱汽車、371 北控資源、697 首程,TSM 台積電,做咗幾個示範。

原來,點篩選股票,點計估值,點睇佢幾時爆發點,預計PE,全部都係學問。

(現在有些還是短線操作中,有些長線投資,有些已經落車了。)


而且,管理層嘅背景、性格、處事方式、誠信,都要仔細分析。

好的領袖,才能帶公司,創造更大盈利。

即係咁: 如果Tesla嘅CEO, 唔再係Elon Musk, 香港電視嘅 CEO, 唔再係王維基,你仲會唔投資?

領袖好重要,估值係估唔到呢樣野嘅。


買賣股票,我哋要留意埋資金流的情況。

你知道資金去緊邊度走,你就知道邊度有機會賺錢,同時可預先上車、落車。

千萬不要貪心,妄想賺埋最後1蚊。一定要畀機會人哋賺。

大前提係: 你要早過其他人,發現架車,識幾時上車,仲要識得幾時落車。


咖啡罐投資法

不過,如果你好似傻貓咁,係典型存股族,升又唔想賣,跌又唔捨得止蝕,咁就最好揀ETF / 基金,畀人哋幫你投資。或者,認真揀一些成長股+增長股,上咗車,用咖啡罐投資法,封存佢,過幾年再睇,可能入面有十倍股呢? 這方法,可以有效幫你隔絕雜音,唔駛畀市場上無日無之的政策、專家估值去影響你。

如果你揀嘅股票,真係好股,你嘅回報,就會非常可觀。

(想像吓: 你持有剛上市的騰訊,早幾年嘅TSLA, NIO,係咪即時熱血沸騰?)


總結

我認同谷友講:

每個人的性格、投資理念、知識、技巧、財商、風險承受能力,都不同。

所以,我揀的好股票,同你心目中的優質股,一定唔同。

投資,一定要自己負責。建立自己的投資風格,就自己的情況,設定預期投資回報率,都是我未來要做的功課。


預期投資回報率

預期投資回報率,對我還是太深。谷友用好多方法,講極我都唔明。我冇乜大志,更加冇必勝的心理負擔,唔進取,亦唔係一定要好多錢,先開心。

每日,傻貓只係落茶記,同一哥食個$35蚊嘅早餐,通常食剩半份,留做lunch. 晚上,補完習、練完琴,一哥就會買埋外賣 ($25 燒味飯,或者$30 肥牛米線),同傻貓一齊食。(其實,出街食嘢又好,買餸都好,都係一哥畀錢。🤫)我行路返補習社,連車錢都唔駛。朋友唔多,通常都係出嚟行吓山,食吓tea. 2層物業,全部租出。租金夠供樓,剩返嘅,幫媽咪月供股票、畀零用錢媽咪,我已經好心足。
補習,每個月收的學費,夠交租,餘錢,夠我買股票,就ok.

換句話說: 我平日真係好少用錢嘅。而且,補習提供到現金流,我冇必要開源。

如果有錢,我想做人工授孕;想畀一哥創業。但呢兩樣,又唔一定要做。佢都話: 佢唔一定要開茶記,繼續打工,都冇壞呀。人工授孕呢? 我仲心大心細緊。聽講打好多針嘅,會好痛。😰 而且,會好貴。😓 做咗,又唔係一定會成功有BB.

所以,預期投資回報率,我仲係唔識計。當你唔知自己每個月想有幾多被動收入,又點會計到投資回報率呢?

10 comments:

  1. Thanks for your detailed analysis, amazing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 😅 I'm simply sharing what I have already understood.
      Their words are full of wisdom and many of them are professional investors.
      Glad that you like my sharing.
      Thanks so much.

      Delete
  2. 謝謝你用心地分享,經常反思投資策略,尋找適合自己嘅路,一定會得到理想嘅回報嘅。順其自然,悠然自得,是很多人嚮往嘅生活方式。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 咦,睇到你嘅留言,令我想了解日本散戶之神CIS的投資思維。
      佢用打機嘅心態,放落投資,非常成功。

      Delete
  3. 師姐越來越有自己理財風格,再唔係一味抄功課理財博客!
    香港有很多專業人工受朶好醫生,首先妳要去評估一番,再作好探討的對策(醫生提供的專業意見),齋吹衹會延誤時間,掛個號問前程,又何妨。再配中醫高手的輔助,亦係另一個好的配搭,同選股前中後配至,差不多異曲同工之妙:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 唔係齋吹架,我睇咗中醫4個月喇,身體都好咗,經期正常返少少。
      不過,人工受孕,在香港好貴,過10萬。有谷友介紹,去台灣,5萬蚊樓下,就可以了。
      等緊通關,這段時間,先調理身體。

      Delete
  4. 貓姐真係好勤力鑽研投資之道呢!集思廣益,很取長補短。知道你很想生bb,希望你早日成功,但都想提醒師姐,生了bb後其實好忙,自由自在的生活也要暫時劃上句號,生b前後是兩個世界,要有心理準備啊!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 有咗BB,才再考慮之後嘅事😂
      唔想為明天而憂慮😄

      Delete
  5. 我睇左好多書, 好多blog, 都覺得自己好蠢,不過搵到一個啱自己的方法, 晚晚睡得安隱又有平穩增長回報的,就係一個好方法。
    每個人有唔同追求生活方式,年輕時我覺得要上進, 人工高。而家覺得每日平淡是福,每日可以收工返屋企睇電視食飯已經好幸福~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 係呀
      每個人嘅投資思念、目標,都唔同
      恭喜你找到適合自己的方法
      開心、幸福就好😊

      Delete