Saturday, April 3, 2021

20210403 理財重讀生倉儲(時間的囚犯)



2 月表現已經夠差,3 月表現仍然令人失望。
有些持倉的正股,股價下跌,導致帳面盈利大幅減少。 
期權係另一條數,獨立處理。

JanFebMar
現金:$104,888.00$362,996.00$250,356.00
股票現值:$1,448,732.36$1,203,642.22$1,472,224.45
總資產值:$1,553,620.36$1,566,638.22$1,722,580.45
累計帳面賺蝕:$200,196.08$114,377.71$95,502.77

變動:

1. Mar 4: SOLD 5 SE @ 244.45,   賺 $2410.67 (34.14%)
2. Mar 4: SOLD 50 ARKW @ 148.22, 賺 $18736.64 (48.42%)
3. Mar 4: BOUGHT 30 FB @ 261.33
4. Mar 6: BOUGHT 20 TSLA @ 602.87
5.Mar 15: 
BOUGHT 10,000 2328 中國財險 @SEHK @ 6.41
6. Mar 19 & Mar 25: SOLD 6,000 2328 中國財險 @SEHK @ 6.52 & 4,000 2328 @SEHK @ 6.71, 賺 $1606.43 (2.5%)
7. Mar 20: SOLD 65 TSLA @ 655.35, 賺 $5693.46 (3.93%)


理想之中 算式之中
和目前幾多不相同

一直覺得自己肯努力,一定會有正回報。
可是,愈來愈發覺: "以有涯,隨無涯,殆矣!"

整個 3 月都是跌市,和我預計的相近。可是,我的 short call, long put, 總是拿不穩,保護做得不足。正股下跌,我的帳面也錄得重大虧損。特別是騰訊、比亞廸、Tesla, 股價持續尋底,戰況慘不忍睹。


那天測這歲數 定已在高峰
俯瞰世上美好
卻發現 原地轉了圈
仍然未越過 焦土

我一直以為,學習期權、技術分析後,投資成績會突飛猛進。

可是,這個月,我做咗好多錯誤操作:
止蝕唔夠狠、估市唔準、止賺早咗做。

ARKK, Tesla, 比亞廸一直尋底,我冇狠心止蝕。
太早止賺海爾智家, 
中國財險 ,回報唔靚仔。
高位沽咗SE後,冇喺低位買返 。

原來,自己一直原地踏步,自以為有進步,其實不值一提。
心理質素,仍然欠佳。

拼死追 快碰到 卻更是煩躁
今天我 怎麼歡笑碰不到

明知自己沒有財政壓力,但看到自己的投資表現,就禁不住焦躁。
勁人谷的谷友好好,佢哋話: 呢3樣,冇人做得完美。
止蝕、止賺、睇市,永遠冇完美,只是equilibrium平衡的極端控制。

撫心自問,這幾個失敗操作,金額不算大,賺少咗唔係好多,只係自己唔滿意自己的表現,覺得可以做得更好。

當初計好 算好 約好 始終失措
可否再 亂試 亂碰 挪開尺度

谷友進一步建議我,如果太著緊少量金錢的輸嬴,不如重新學習能夠讓人心境平靜的價值投資法。

價值投資,低買高賣,預留安全邊際,這些我都知道。
不過,價值投資者的堅持,靜候價值回歸,這樣並不容易。選股要非常小心,才有機會做到。

既然谷友這樣提議,我決定先靜下心來,細讀家中的價值投資書籍,以及重溫鍾記補習社、止凡的文章。

別理 誰定下 這秒鐘
誰該到埗 我想漫步

從來沒有人要求我這樣那樣,所有框框,都是我給自己的枷鎖。
嘗試放過自己,好好享受學習投資的樂趣,不要再被得失心,影響自己的判斷。知易行難,但慢慢努力,我可能都有一天,可以趕上谷友的步伐,擁有他們的盤感、財商。

風一吹 計好 算好 也可失措

不急躁 願我 為妳 撥去雲霧

谷友的功力,絕非讀幾本書,上幾個課程,就可以一蹴而就。
如果這麼容易,就個個都可以出書,個個都可以成為千萬富翁了。

學無止境,我確信只要繼續努力不懈,總有一天,我也可以像他們這樣成功。

最後,轉眼學了1年投資。
複雜嘢我唔識搞。先撇除中銀、耀才的股票投資,僅用IB的portfolio analyst, 比較一下自己 1年來的投資表現。
去年買樓,畀咗首期,由頭開始累積資產。本來上升速度很平均,資產持續增值,最近開始表現不濟,跌幅相當明顯。


以下係YTD, 由2021年初至今的投資表現:

以前好少入、出金,通常靠權金、買賣股票,獲取現金流。近日,眼見資產值急跌,我只好入金救亡。確保槓桿比率低於 1。

10 comments:

  1. 其實只係 Q1,有呢個回報已經唔錯(我都係咁上下,年頭大賺然後二三月插水)。當然趁有時間睇返自己操作睇下邊度有問題係好習慣,但要考慮一下究竟係自己犯錯,定只係落得賭枱必需冒的風險。

    雖然二三月都輸,但拉長少少計,三個月、六個月、一年、三年、五年又點呢? 如果再遇到一次大升食正賺五成,你會清倉走人定繼續搏多一倍?

    我一月時最高YTD 去到60%,當時心諗2021年翻倍應該唔難。結果二三月就跌到得返13% 左右。自己的諗法係賺左唔少所以有本錢去賭翻倍,輸左雖然肉痛但唔算好傷,翻多兩翻的話我可以離場唔玩了。換個講法,就係運氣唔好,大盤跌的話我跟輸無乜所謂;但萬一運氣黎,個股大升的話我就想把握個機會一次賺盡佢。當然前提係保本唔好傷到入肉...

    Q1 回報14% 絕對唔失禮(唔好同啲神級谷友比...),就算你立即清倉,空倉去到年尾都應該跑贏唔少基金經理。試下再望返tesla, 佢上年年頭都一度跌到令人懷疑人生。結果係唔理短期升跌,真心能夠strong hold 的先賺到大錢。中間的升跌只係波動,好難連呢啲都食埋呢。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 蝕錢,不就是犯錯嗎?
      落場,都係想賺錢。
      最大問題: 出咗場後,唔識入返場。

      谷友真係好勁。睇到佢哋嘅入場、退場時機、價位,我只能拜服。
      佢哋同你一樣,都叫我唔好睇短期波幅。
      好資產,應該慢慢累積。享受公司的成長期。
      我會試試。

      Delete
  2. 貓姐,你平均每個月也有十多萬盈利,不是已很利害嗎?你2,3 月只是賺少了而已!

    ReplyDelete
  3. 貓姐,我上個留言應該理解錯了,你列出的盈利是累計,對嗎?加油💪 師姐還有很強的每月現金流,總資產不斷增加,勁!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 每月現金流,通常來自權金。
      我好少入金。一年入唔到幾次。
      如果要抬錢入證券商,代表自己操作有問題。
      個個月蝕錢,遊戲就唔好玩。

      Delete
  4. 看來師姐回歸正財,多加一課:2021全新通識科補習雞精班,吸納新學期學生,揾番D正路收入,才是上策。:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 以前在南豐,可以一星期補足七日
      星期六日,更加由08:30,補到20:30
      中間冇休息,去厠所都要速去速回,水都唔敢飲多啖

      而家搬咗,想開多班英文,都唔容易
      星期日衰到得1-2班
      每班人數由7人變1-5人
      收入大減

      通識,我個碩士學位根本冇用,冇乜市場
      我都費事貼poster出嚟獻世

      Delete