Monday, March 30, 2020

財商有價讀後感 -- 價值投資者在想甚麼



剛過去的大跌市,大家係嚇到沽清手上嘅貨,走為上著?唔敢睇,抱住「唔賣就唔蝕」嘅心態?興奮地尋寶?還是再等跌夠先買?

傻貓開頭嚇到幾日唔敢睇市。
(更正:係唔敢開緊市時睇市,但收市後就忍唔住睇跌咗幾多。)
咁唔睇市,咪睇書咯。呢本<<財商有價>>,好神奇咁有心靈雞湯嘅效果。作者止凡憑著平日的觀察,指出散戶常見嘅問題。其中一個,就係高買低賣。

價值投資者又係點操作呢?
「買東西應該在人人都對這東西不為意時,在東西又便宜又有價值時買入。」
講就易,到真係周街便宜貨,愁雲慘霧,你夠膽買入超賣嘅股票嗎?
如果可以唔堅持等待最低位入市,而係喺合理價,見抵買入少少,分注慢慢入。應該可行嘅。

早兩日,傻貓就好似睇鬼片咁,又要驚,又要睇,邊睇仲邊尖叫。呢次跌市,傻貓見跌完有少少反彈,先戰戰競競咁,小注買咗隻美股IBKR.

「這個世上總是想發達的人多,但真正發達的人少。」
發夢一定容易過發達。想發達,就要提升財商。

「在這個金錢世界中,我寧願沉悶地贏錢,好過刺激地輸錢。」
巴菲特嘅名言:
"Rule No.1: Never lose money.
Rule No.2: Never forget rule no.1"
問題係當個市波動到股債齊跌,油價都跌時,想贏錢,係咪靠Cash is King? 等大跌市,先入市?
今日低位,可以係日後阻力位喎。
當定期冇乜利息,煤氣恒地又減送股,好多公司都減股息時,點先可以靜靜咁贏錢?

點都好,呢句真:投資沒有捷徑。
如果心存僥倖,只會離開成功越來越遠。

「走得快是沒有用的,如果走錯路,走得快只會令你更快步向失敗;相反,只要走對路,慢慢走也終會成功。」
股市大平賣,只要用合理價買入優質股票,中長線投資,相信最後回報不俗。

另外,要避免賺少少就走人,蝕就鬥長情。
學習堅持保留優質資產,沽出股票時,切勿考慮買入價,而是「考慮這支股票的體質,質優的就保留,生病的就看看有沒有機會好轉。」

「股價回升的升幅及時間會決定回報率」,「回報率是有時間值的,緊抱沒有價值的股票只會令回報率下降,甚至是負回報。」

最後,無論升市跌市,市場最終都會反映股票嘅真正價值。
記住,價值不等於價格。
不少價值投資者,對大升市興致索然,因為價值沒有大變,但價格颷升,股票貴了。

--------------------------------------------------------------

財商有價作者導讀

5 comments:

  1. 說得對~適當時候持有現金+資產就是最好~市升有得賣野~市趺有錢掃貨

    ReplyDelete
  2. 重讀兄說的甚是,本人這次跌市上了好好的一課。

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are not alone
      What doesn't kill you makes you stronger
      Stand a little taller

      Delete
  3. thx for sharing, 我尤其喜歡這兩句:
    巴菲特名言--
    "Rule No.1: Never lose money.
    Rule No.2: Never forget rule no.1"

    ReplyDelete