Saturday, July 10, 2021

營商之道:補習社點先賺到錢?



傻貓開補習社,面對緊幾個問題。

搵referral

以前冇呢個問題,因為舖頭喺南豐中心 6 樓,多旅行社、僱傭中心,好多生客 walk in.

今年成績出爐,好多P.6 學生都band 1 中學,基本上全部學生成績都突飛猛進,感謝、謝謝之聲不絕,但係新學生 5 隻手指數得晒。
即係話,有成績、有口碑,但未能轉化做referral rate.

我冇營運資金的壓力,$5000, 已包管理費、電費、租金,寛頻月費$228,有限數。
只係我想幫多d學生,希望佢哋唔會咁驚英文。
英文成績好咗,佢哋會更有自信。

好似今日,個學生交份卷嚟。我忍住鬧佢嘅衝動,問佢覺得自己考成點。
佢竟然話: "我覺得自己進步咗好多呀。上年冇補習,成績係個位數。今次有 30 幾分,媽咪都讚我好大進步。"
講嘅時候,佢嘅笑容,散發出嚟嘅自信,令我將本來要鬧人嘅說話,變成欣賞嘅眼神、語氣:
"咁咪好咯!其實你好叻呀,進步咗咁多。只要你唔放棄,下次就唔止 30 分,可能係 50, 60 分喇。"

學做生意

我一向唔將補習,睇成一門生意。

因為唔識做生意,又想跟貼學生的進度,我不時即堂預備筆記畀佢哋。
所以,每堂師生比例,只能做到 1對2至5.
大部份時間,係1對3.
所以上課時間頗長,但收入不多

從來唔會 sell 客,亦唔會特別去湊家長、學生。
從來只係針對佢哋嘅英文強弱項,度身訂造筆記、教材。
學生成績好,係正常、合理嘅。

因為每個學生,嚟到都好自然地會願意改進。
其他同學,個個都進步神速,佢哋亦會有壓力,迫自己進步。
而且,我嘅學生,絕大部份來自名校或荃灣區內,較高排名的學校:
協恩、喇沙、拔萃(直資)、英華、宣小、荃官、保祿六世、林護、善德、德望、陳兆民、可風、安柱、仁紀、仁立、民生、寶血思源。
佢哋校內嘅競爭好大,學如逆水行舟,不進則退。所以佢哋絕對唔敢鬆懈。
所以,佢哋進步,係意料中事。
只有極少數學生,係愈補愈差嘅。


Elvis 提議用逆向思維:
如果要每個月賺到10萬,按照你宜家既idea,每個月要做到幾多個客先至達成到?
做生意先計左有無足夠盈利空間先。
你覺得賺幾多先得? 如果要留到時間俾自己既話"

睇返過去 2 年至今的補習收入 (未扣營運開支):

2019-20202020-2021
September46,50028,000.00
October50,41033,870.00
November57,42036,060.00
December46,71036,360.00
January46,01039,800.00
February16,08036,920.00
March29,13032,885.00
April31,18050,060.00
May36,47054,885.00
June42,91037,700.00
July30,350
August8,820

月賺十萬,似乎是癡人說夢。
如果請家長介紹學生,每人介紹 1 個,人數就已經雙倍了。
不過,開口要求 referral, 又好像有點尷尬。
不是有麝自然香嗎? 
想到這裡,我又自己和自己打架了。

或者問問妹妹啦。佢係 top sales, 公司之前特別開個位畀佢,負責跑數。
佢叻過我好多。而且,佢講嘢圓滑,客人通常好願意同佢做朋友,因為感覺到,妹妹係真正關心佢哋,由佢哋角度出發,幫佢哋解決問題。

出租補習社

另一個傻貓面對嘅難題,係點樣善用空間、空餘時間。

以前在南豐,我經常出租補習社。
$120 - $150/ 小時,都好多人租。
有人租嚟面試,有人租嚟開課程,教繪畫、開功輔班。
我甚至請外藉導師,返嚟教 public speaking, debate, drama.
學生、家長都好鍾意呢類短期課程。
我又可以乘機偷師,學吓點教 language arts. 亦可以睇到學生愉快學習的一面。
家長見到學生上課玩遊戲的照片,又好開心。
學生有得玩,有得走嚟走去上堂,當然亦好鍾意呢種學習模式,冇咁驚講英文。

我想free多d自己時間,唔想日日代課、補習。
(雖然,我好鍾意代課,可以接觸到最新的教育資訊、了解外面學生的能力,仲有好多教材、試卷。代課日薪也不錯。)
以前冇所謂,教書、補習係我最大樂趣。但考慮到要預留多少少時間,畀濼言小朋友,只能減少授課時間,也要減少出去不同的中學、小學代課。

於是我諗:
"可唔可以,喺我唔補習嘅時候,畀其他朋友開班?
既能善用空間,朋友又唔駛特登租個地方上堂。雙嬴。"

問題係: 而家補習社,距離港鐵站較遠,而且都幾偏僻,平日全日都係小貓三幾隻。
貼咗 posters 喺門口,都冇人睇到。
我又唔識 sell courses, 原有學生都冇興趣報讀暑期美術課程、高達模型班、小組鋼琴、個人小提琴班。
花咗好多心思,邀請咗各方好友,又搵埋星星幫手,都係得個桔。
一個客都冇。灰。😔

不過,呢度咁偏僻,會有人肯租嗎?

或者,我又試吓上網搵搵資料,睇吓有冇人想喺荃灣開班?

$50/小時,$80/小時,$100/小時,都冇所謂。
反正試試吧了。

就呢堆問題,我厚面皮地請教谷友 Elvis. 
佢分享咗一個個案,畀我反思:
"以前有人開班教記憶法,當時賣得好好。 佢公司每個月淨係成本都超過100萬港幣。
點解家長會肯俾錢呢?
原來佢賣既唔係記憶法,佢係賣梗「記到野既希望」,呢個希望比起實際教學內容更令人願意俾錢。"

換句話說,家長報讀課程,只係結果。
倒果為因,了解佢哋報讀嘅初心,就可以擴闊客源。
即係好似妹妹講,要搵到個 hot button, 知道個客真正想要乜嘢,咁先可以令佢有購買意慾


請人教班

老實講,請人開班,自己要做老闆,我未有信心。
強積金之類,我又唔識搞。可能仲要幫員工買勞保?

Elvis 教路:

"用現有既能力去賺錢,叫職業。 為左賺錢去提升能力既,叫生意。
今天你補習已經好叻,而你想用到其他人既時間去幫你賺錢,唔好俾個行業限制左你。
你計一計數,不斷做假設,睇下咩模式先做到你既目標,然後先再反過黎去睇果個模式係咪可行"


"計數還計數,計數時唔好諗可唔可以,計左先。
列哂出黎,先再諗有邊啲位唔可行,咁樣快好多"

"諗野唔好用個腦,用隻手同計數機。 寫出黎,列哂出黎先,計數"

"唔好一路brainstorm一路計野,抹殺左好多可能性。
要冷冰冰地計數先,個答案原來白痴既、唔可行既,都好丫,你知道呢個模式係唔值搏"

呢層我未諗通。千頭萬緒,暫時仲係一舊雲。
計數,我唔識。係單位數都經常加錯那一類。
或者先調整心態,才最重要。
我總是欠缺那點積極性。似乎這才是關鍵。
最大的敵人,仍然是自己。

10 comments:

  1. 師姐好犀利呀!貓姐想減少工作時間陪bb,但同時又想增加補習社收入,看來就難以單靠一己之力,租給他人上堂及請人教都是可行的方法。現在最重要還是調理身子,預祝生產順利,長遠計劃定補習社營運策略也是不錯,但切忌太操勞呀!

    ReplyDelete
  2. 我都係以上細胞師姐留言咁諗x2.:D

    ReplyDelete
  3. 是否想做大盤生意, 拉多啲客, 有就一定好, 但我就咁唸用社交媒體分享下英文學習的東西, 當宣傳下可能成效都不太差吧, 或者已經做緊....唔知, 個人覺得太著緊效果未必好, 不太著緊效果未必差, 還是先照料好自己, 再想想自己想做怎樣的道路, 已經好過唔少人了

    ReplyDelete
    Replies
    1. 社交媒體😃
      啱喎👍
      等我試吓開個IG戶口先🤗
      但擺咩上去好呢?🤔

      Delete
  4. 介紹新生,舊生分三期 九折,搞定。

    有新客源,反手鎖舊生三個月。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 請問點樣同舊生講
      介紹新生呢?

      Delete
  5. 可能要多考慮槓桿,每人每日只有24小時,時間要留給自己思考。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 😊心態不同了
      槓桿,風險難控制
      錢,慢賺穩賺就好

      Delete