Friday, July 9, 2021

退休: 買港股收息 VS 保險融資

今日同舊同事煲電話粥。佢提早退休,在家舒舒服服做太后,得閒湊吓孫,又有工人做家務、煮飯,不知幾happy. 


佢呢類人,正正係銀行嘅目標客戶:  戶口有一大舊錢,冇乜地方用錢,睇住戶口嘅錢搣吓搣吓,怕坐食山崩。想資產增值,又唔想煩,亦唔知點投資。於是,年年做超低利率,0.幾厘嘅定期,收吓息。

佢話銀行sell佢保險融資,好似好吸引。預期回報7厘,保證回報4厘左右。
傻貓聽完,已覺得伏味濃。
佢只睇回報,冇睇風險。
一輪咀講咗堆風險,總之銀行唔會做蝕本生意。有咩風險,閣下自理,最緊要準時還利息畀銀行。
佢聽唔聽,又聽唔聽得明,我都叫做盡咗力了。


講開,佢話要求唔高,只想安安全全,收吓4厘息。


(傻貓即時回應: 吓??咁卑微? 咁駛鬼畀銀行賺你錢? 自己買收息股啦。

自製退休基金,唔駛問銀行借錢。好過買保險融資,要自己承擔加息風險,息差收窄,到時自己又賺少咗,仲要綁死筆錢5年冇得用。提早攞返筆錢,又會蝕本。

預期回報係7厘、保證回報得4厘,你最後收幾多回報,銀行只係中介sell你,有咩保險公司決定。你唔係咁天真,諗住預期回報,等於保證回報啩?

你呢5年,只係還息畀銀行,冇得扣本金,即係呢5年,冇現金流入,只有負債。)

佢只有投資港股經驗,仲只有銀行戶口,冇證券戶口。
於是,傻貓又隨手搵吓,提議咗幾隻比較穩陣嘅港股,畀佢考慮。
最緊要,唔好賺息蝕價。

順便都幫自己嘅退休基金,睇吓可以加入咩新成員。

1. 領展 (823)


呢隻物管股,好多谷友、bloggers 都寫咗超級詳細嘅分析。
傻貓就唔班門弄斧了。
大家有興趣,可以自己爬文。
以下係80後小薯、Kano 老師、價值投資者: 鍾記,用心寫的貼堂佳作。

(i) 淘寶價買正版LV,領展都食「人血饅頭」?(2021年6月5日)
(ii) 長線看好的吸血鬼 - 823 : 領展
(iii) 領展符合防禦型投資者的選股準則(二)

我只可以講,領展嘅管理層、風險管理、投資眼光,都好好,只要價位啱,我會繼續分段入貨,並繼續 short put 等接貨。

如果唔夠喉,想睇多d領展嘅資料,可以去Link仔的領展大集匯,慢慢研究。

另外,止凡之前已提過,領展最高速的增長期,可能已經過去。未來要側重投資,為股東創造收益。但領展仍然是優質股,就看大家的買賣時機、價格、操作方法。
領展有機會「思」變?

2. 中國移動 (941)



Blogger阿K 之前拍咗一條片,講中移動。大家可以睇睇:


傻貓本身唔太鍾意中移動,佢係藍燈籠,通常佢升,個大市就會跌。
而且,佢點睇都似價值陷阱。
股息率係高,但5G投資金額唔細,大陸又唔會畀佢賺暴利,睇唔到佢嘅上升動力喺邊度。

呢一點,止凡早於2018年已經提醒過大家: 
何解中移動是一支陰乾股?

3. 中信國際電訊 (1883)



呢隻澳門電訊股,股息率8.33%, 現價入手係抵嘅。
適合食息一族,穩穩陣陣。長遠就唔駛諗股價有大升幅。

4. 粵海投資 (270)



主要從事水資源;物業投資及發展;百貨營運、酒店持有、營運及管理;能源項目投資;以及道路及橋樑之業務。
簡單講,就係供應東江水畀香港,穩定賺港人的錢。

股息率有 5.54%, 近日股價回落,可以小注入手。
當然,你千祈唔好預佢會爆升啦。


呢類收息股,最啱舊同事呢類,唔想用腦,不求大升,只求穩定收息嘅人啦。
又睇吓佢係咪會take action, 開返個證券戶口,儲吓收息股啦。
話晒IB 呢幾日,突然宣佈豁免月費 USD $10, 對交易唔頻繁嘅人,絕對係德政。
不過佢有錢,唔願意改變,鍾意繼續畀銀行賺,係佢嘅自由。

12 comments:

  1. 身邊好多呢類有啲錢的中產朋友,佢地純粹係覺得錢放喺銀行又無息,咁不如幫趁銀行買啲嘢有個「保證」息率都唔錯吖! 就算要買股票,在你講呢堆中佢地最多都只係會買中移動,但內心深處其實仍然係覺得HSBC 先係收息王道的呢...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哎呀
      我好後悔$29冇買匯豐喔
      佢哋好多非常相信銀行,唔敢擺錢入證券行
      股票都嫌波動,又要睇市
      所以寧願做定期,息係少,但唔駛煩

      Delete
  2. 謝謝分享,自己現在大部分是新經濟股,波幅大,若重整資產配置,分散風險,都會考慮下收息股呢!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我老過你,又驚自己死咗,BB同老公,仲有我阿媽到時唔知點算
      想預多筆錢畀佢哋生活
      所以才對穩定現金流、收息股有興趣

      你仲係事業搏殺期
      畀心機工作、升職,仲好

      Delete
  3. Replies
    1. 呢隻之前提過,我有儲
      但我個舊同事,只識買港股喔

      Delete
  4. 我都俾人sell過d保險融資, 其實似借錢俾你買基金, 不過係用保險去包裝. 最大伏位係跟本保險公司做唔到佢話嘅expected return, 通常只係七折 (保險公司要將過去實質回報差放上網).
    所以就算用融資去做槓桿, 減埋利息, 總回報可能得4-5厘, 甚至更少

    ReplyDelete
    Replies
    1. 啱喔啱喔
      我都係咁提醒佢
      佢話佢明白,不過4厘都好吸引,好過做定期
      所以我都冇嘢好講

      Delete
  5. 重有保險產品通常收很高昂的不同費用。魔鬼細節唔會同個客講,透過銀行買更隔一重又多咗過水濕腳。

    正如妳講,自己買高息股票要承受賺息蝕價風險。今年大部份都係咁嘅情況,我手頭上的得1044係做到收息後股價上升,但吼到佢跌到咁殘先入的要好好彩。中石油都做到財息兼收,之前有冇蟹價,敢唔敢入呢隻另當別論。
    對唔想學同搏的人未必會揀入股壇鱷魚潭摸蜆的方法。😁

    ReplyDelete
  6. 如妳舊同事只肯買香港投資產品的話,除港股外會否也考慮港債?雖然好多息率也不高,但起碼分散下👌

    ReplyDelete