Saturday, July 17, 2021

大肚婆講讓座

今日其中一個媽咪谷,講起讓座。

有個媽咪問: "坐巴士有冇人讓座?"
大家反應好一致: "冇人讓座係基本"
不過都有人回應: "次次都有人讓"

傻貓最近個肚好大個,行路左搖右擺,加上對腳水腫,所以對呢個話題,都有少少興趣。


通常讓座畀我嘅,都係中年男士,仲係著得勁hea, 求求其其嗰啲。
未試過有西裝友、著晒套裝斯斯文文嘅女人讓位。佢哋會好專注睇手機、(扮)瞓覺。
女人?我只試過幾次,都係白髮蒼蒼,拎住一袋二袋餸菜嘅老婆婆,喺地鐵起身讓位。我通常都先微笑道謝,再請佢哋自己坐返。老人家,跌倒可以好大件事。我自己小心啲,扶實,就唔會跌倒。

有時其他人見到我哋互相讓座,都會起身讓埋畀我。
多數時間,我就繼續企到落車。


傻貓好多時,都會選擇行路。
以前經常由葵涌,帶住狗狗,行山路返大埔。
而家經常腰背痛,好多時只能由葵涌,搭巴士或者小巴,返補習社。
但只要當日條腰冇咁痛,腳水腫冇咁勁,就會慢慢行返屋企。
係㗎,以前行20分鐘,而家要行1小時。但隻腳生嚟,就係要行。唔郁齋坐,水腫咪仲厲害?!
遇上要去遠少少,返大埔探狗狗,或者約咗朋友出去食飯,就預咗喺地鐵、巴士罰企。不過,大把人一齊企啦,唔緊要啦。😄

關愛座,通常冇位。好多時都係婆婆、伯伯坐。其他人都會坐。
咁咪企吓咯。冇辦法。😝
不過,好多時,見到10 幾20歲嘅後生仔,一個箭步在你面前搶位,然後打機,傻貓真係想笑出聲。😆

唔讓座,唔緊要。
但搶位,真係駛唔駛呀?😒
打機大過天,講同理心?"從來沒有,從來都沒有~"🎵🎶🎤
咁好啦,我唔追究喇。😂 


試過遇上熱心人,會離遠叫我過去,讓座畀我。
老實講,我覺得勁尷尬咯。😳
全個車廂嘅人,都望住我。然後又望我個肚。🙈

我明白佢想讓座嘅好意,又怕其他人坐咗佢個位,讓座變得冇意義。
但無端端,成為萬眾矚目嘅焦點,我覺得好古怪。😖



講真,大家都畀咗車錢,點解人哋要讓大肚婆?
讓座,牽涉公平、資源分配問題。
怎樣衡量: 誰比誰更有需要座位?
後生仔、後生女,返咗成日學,都會辛苦、會攰;西裝友、套裝女,返咗成日工,都想休息吓,用吓手機,放鬆吓。
佢哋冇錯喎。仲有,佢哋唔舒服,係咪要用大聲公,話畀全世界知,等人哋唔好話佢哋霸住關愛座?
點解大肚婆,就一定要人哋讓座?講唔通喔!

既然改變唔到事實,就接受,並改變自己的心態、行為。
有人讓座就開心,冇就唔開心。自己嘅情緒,就畀其他人控制咗。我唔鍾意咁樣。

我覺得最重要嘅,係同理心,係察覺人哋嘅需要,並適時伸出援手嘅善行。
讓座,只係其中一樣,顯示同理心嘅表現。
所以,作為大肚婆,我衷心感謝願意讓座嘅好心人,亦好多謝佢哋嘅同理心。

不過,有冇人讓座都好,只要我有需要出街,都會出去。
企得耐,我寧願喺月台搵位坐一陣,等下一、兩架地鐵,再入去企過。只要去到目的地,就可以了。
至於巴士,挨埋一邊,靠牆企,都可以嘅。睇吓電子書、其他 bloggers 嘅用心分享,時間其實都過得好快。

我希望濼言將來係一個開心嘅小朋友,所以,我選擇唔去介意: 有冇位坐、有冇人肯讓座。有開心嘅媽咪,就會有開心嘅baby.😊 
日後,我又可以教返濼言:“以前你喺肚入面,細細個嗰時,有人讓過位畀你。你都要幫返有需要嘅人喔”

No comments:

Post a Comment