Friday, April 10, 2020

家電維修責任誰屬

今日在Facebook 的群組,見到一個有趣嘅問題:


傻貓係雙租,既租人樓,亦有出租物業。
作為租客,當然想業主負責所有維修費用。
但做業主,就最好乜都唔好煩我。

傻貓通常跟租約處理。

電器保養問題,應該開始時列明於租約。租約開始後,如無列明處理方式,可以雙方協議處理。

業主通常只負責外牆、水渠等結構問題,屋內家電維修租客自理。

如果業主寫明不負責維修保養,即假設租客可自行處理,不論電器狀態,都可以自行搬走。

如果你的租約,列明提供洗衣機,而電器壞了,等於業主無法履行租約條款,所以業主有責任維修。

我就通常自己搵二手家電(好多外藉教師、半山區住戶,會免費或低價出讓傢電),過數畀賣家後,租客負責運輸費用。

想減低運輸費用,以及環保減少碳排放,就揀返租客所在區域。
傻貓通常用Gogovan app, 睇咗報價,再問埋幾位幫襯過、有禮、肯幫手搬上車落車嘅貨van司機,確認他們最快可以搬運的時間,再提議畀租客。

簡單維修,就由租客搵師傅報價。
價錢合理,就畀佢自己同師傅安排維修,再由下個月的租金扣除。
我自己都會搵師傅報價,通常我嘅師傅價錢較合理,我就轉數快畀師傅付款。
但如果損毀由租客人為造成,就由租客自理。(這個很難判斷,業主最好就不要提供傢電,不用麻煩。)

二手傢電連結:
1.
Facebook page:
二手傢俬/二手電器專區(香港)
二手傢俬傢俱電器平台
二手傢私傢俱電器專區
二手傢俬、電器、物品交易平台(香港區)
唔浪費 二手全新 買賣專區
大埔Give & Take
斷。捨。離。物品捨棄平台(香港)
2. Carousel
3. Facebook Marketplace (記得設定價格及區域)


租客必須在維修前,和業主商量好。如果擅自安排維修,我做業主就絕對不會負責。
(就好似整車,你都要同撞花你架車嘅人商量好,先去整。否則費用可以係天價。)

傻貓租住的單位,業主開始已說明:洗衣機、乾衣機,是上手租客遺留的。
如果壞了,丟掉就可。不會維修。
其他傢電,自行添置,搬出時清走。

爆水喉
之前浴室爆水喉壞了,業主話會搵人嚟整,我叫佢先請師傅報價。
我自己亦同時搵4位師傅報價。
結果,傻貓找到的師傅,比業主報價嘅,便宜$100.
(當然啦,業主搵佢屋企樓下嘅師傅,唔係租客我附近嘅師傅。)
業主就話搵我嘅師傅整,維修後,我順手影返收據畀業主。
佢即時過返數畀我,仲多謝返我。😅
(租金係自動轉帳,冇得下個月扣數。)

租約
傻貓出租和租住的單位,都係自己買文具舖嘅最新版本租約。所有條款都是取得共識後,才添加/減少/刪改。
我的業主本來預備了一份咸豐年代嘅租約,對業主保障不足。傻貓畀佢睇返: 我同租客簽咗嘅租約。經過簡單解說,業主就用埋我嗰份租約。
(雖然,如果最後有法律爭議,都會跟租務條例處理。)

租金安排
過咗1年死約,已經可以加租。不過通常唔會加。
現時經濟差,未過1年死約,租客都可以和業主商量減租。

傻貓的好友邱邱,這幾個月,已經減咗2次租畀租客。不過,建議業主必須先和租客簽訂保密協議,否則其他租客知悉後,會仿效。特別是租客互相認識,還介紹朋友租你間屋。你唔係減1個唔減1個啩?


戴頭盔先:
以上只係傻貓個人經驗分享、意見,記得根據租約處理。

No comments:

Post a Comment