Thursday, June 17, 2021

傻貓退休基金: 收息股

連續兩天,仔細檢視完自己的財務狀況,開始著手計劃自己的退休基金。

暫定以收息股、被動型指數基金為主軸,同時適量配置成長股,以及小量的增長股。
亦會陸續擴闊自己的能力圈,稍後會加入債券、CEF, 優先股。
捨難取易,先由我較熟悉的股市開始規劃。

為了方便日後查閱,我整理了一個PowerPoint.











美股選擇比港股多。可是,扣除美股30%股息稅後,回報必然減少。
為分散風險,傻貓打算在中銀月供港股,以固定金額,買入股票。股價低,買多些;股價高,買少一點。
同時,用IB買美股。

可是,經篩選後,可選擇月供的股票,還是太多。
現時有選擇困難症。

無論如何,這幾天就要做好決定。
以後就機械式執行。不用再苦惱。

月供股票,簡單、不必動腦筋,又做到分散風險、能夠平均成本。
我相信積小成多、聚沙成塔,每個月小小的 1 萬元,只要堅持5年,日後定能享受甜美的果實。

當然,由於退休基金,首重股息率,很多優質股,都無法入選。
所以,傻貓還是會不時主動選股,並運用期權,彌補退休基金的不足。

最後,如果大家都有興趣,想試試複息效應的威力,歡迎試用複式計算機







32 comments:

  1. 師姐執行力好強 !
    QYLD我玩過, 幾過癮, 月月派息. 竟然有ETF用options去製造派息
    AT&T, 小心d, 五月尾announced左因為spin-off, mid 2022開始會cut dividend, 得番3-4%.
    你可以睇埋其他countries, 例如英國同加拿大, 英國同香港有tax treaty, 派股息好似唔駛俾稅 (或者睇吓有冇高手confirm).

    ReplyDelete
    Replies
    1. QYLD股息率、派息都唔錯
      但內扣費0.67%
      我還是有點保留

      Delete
    2. 原來佢fund flow唔弱, 不斷有錢入. 不過始終唔係好透明, 我都驚賺息蝕價. 所以冇玩
      <a href="https://etfdb.com/etf/QYLD/#fund-flows“ >https://etfdb.com/etf/QYLD/#fund-flows </a>

      Delete
    3. Thanks Cons
      剛睇咗個網站,原來QYLD的5年performance, 達70%
      不過真係唔透明,我都驚賺息蝕價
      都係買SPY, QQQ這類被動型ETF算了

      Delete
  2. 師姐, 强烈推介BTI 7%不扣税!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 佢上到$57.741,就急挫
      低見$25.639
      點解咁波動?係拆細咗嗎?

      Delete
  3. you can have a look at sunlife SVC, special voluntory contribution, can withdraw before 65 years old ( can draw 4 times a year),
    their HK equity fund with IRR over 10%, simple and easy,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunlife HK equity fund 做得唔錯, 我有部份MPF都係 under Sunlife

      Delete
    2. why can the TVC withdraw before 65 years old ? any info plz=)

      Delete
    3. it is SVC- special voluntary contribution,
      TVC- tax deductible Voluntary contribution,

      these 2 are difference

      https://littlewealthy123.blogspot.com/2021/04/special-mpf-11-attractive.html

      Delete
    4. you can go to bottom of sunlife website, look for 特選私人帳戶人士適用
      https://www.sunlife.com.hk/zh-hant/client-support/find-a-form/

      特選私人帳戶人士適用



      •特選私人帳戶申請表格
      •永明彩虹強積金計劃直接付款授權書
      •更改供款表格
      •投資轉換/更改投資授權表格
      •供款提取表格

      at •供款提取表格, it mentioned can withdraw 4 times a year.
      https://www.sunlife.com.hk/content/dam/sunlife/legacy/assets/hk/About%20Us/Client%20Support/Find%20a%20form/FM31W%20-%20SL_SPA_WITHDRAWAL_OCT20_009%20(Writable).pdf

      this SVC account, invests in " MPF type fund " , however allow to withdraw before 65, its a hyrid, it was once banned by MPFA in early 2018, that time only allowed existing sunlife customer to open SVC. but this year,allow new customer to open account.
      you can hardly find SVC information in their website, they may be trying to be low key.

      Delete
    5. you can call to sunlife to double check above before any action.

      Delete
    6. Very informative👍👍
      Thanks a million for your sharing
      I'll look it up definitely
      So far my mpf is allocated in two accounts and the performances are disappointing

      Delete
  4. 單收息的話港股其實唔錯。始終買美股好多要打七折,計一計大把港股可以做到呢個水平(例如8, 3988),如果選啲可以做期權的,做長少少(例如三個月/半年)SC幫補下都唔錯呢。

    但個人對每月定期呢點有啲抗拒,呢個方法只適合俾啲真係唔貼市而且無乜執行力的人去做。我地幾乎日日睇住個市的話至少會知當刻股價係平定價,咁不如慳返手續費同增加靈活性,自己手動咁每月去入算了(前提當然係你要有執行力同唔怕煩)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yan師兄講中我嘅弱點: 低執行力、怕煩
      XD
      所以才會考慮月供喇

      Delete
    2. 我有大部份是美股,深入思考過,同意,派息不化算
      反而選優質可以長線升值,長坐
      定期套現賣幾%,當做DIY派現金比自己,可以支持生活支出

      另外預多一點現金儲備,避免跌市下被迫賣股
      可以參考一下

      Delete
    3. 可以search 下外國人財自FIRE
      Financial independent retire early
      都係以下方法,齋買SP500 ETF
      分散風險,長期基本上升,只要賣%少於升幅

      Delete
    4. 媽咪個肥師奶月供倉、一哥嘅月供倉,嚟緊都會月供SPY
      只係花無百日紅,唔知長線美市幾時又熔斷過

      Delete
  5. Thanks for telling of your portfolio in details, it inspired me a lot of my retirement planning.
    Moreover, thanks to the internet friends here for sharing of their knowledge too.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hope you find it useful ^_^
      Many bloggers are v. helpful, positive and knowledgeable.
      That's why I love writing blogs too.
      It's fun and enjoyable to learn from one another.

      Delete
  6. 簡單說一下:
    集中款項在一起,不要一邊中銀月供,一邊IB 買貨。
    中銀月供從來也是有錢人的玩意,集中IB 就好,可另外申請一個新的IB帳戶操作。

    不論是退休還是現金流,
    首重「股息率」是一個明顯的誤點,會吃中陷阱。
    體質方是重點,當然是買好野。

    選股上,
    - 電能 本質是 財務公司,不要有大期望。
    - 內銀 本質發展弱,只可配Option 玩
    - 16 ,823 正野
    - QYLD,XYLD 是 CC ETF,為增長買 QQQ SPY ,為股息買其他野,你仲要俾30% Tax,定位不清。
    - NYMT 是計時⌛️彈,會在經濟差時,給你滿滿的「驚喜」
    - PTY 現價貴
    - BTI 需思考 煙草的前景 及面對電子煙的環境,不可單睇 息率而行動。

    - 使用 MPF則 思考MPF 的回報,相信我,直接 SPY QQQ 會更有彈性及回報高。


    組合慢慢來,快點睇書。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝謝Kano sensei的金石良言
      非常有用嘅insight,也指出我不少盲點,謝謝你
      我這幾天會看完書,希望理財/投資技巧可更上一層樓😁

      Delete
  7. 貓姐真是十分勤力,最近每天也有新的理財點子。這裡高手雲集交流討論,留名學習。但我最近已沒有再每月買指定股票,也慶幸沒有月月供直插的股票如Arkk,這又回到左側右側思考,加上自己最近情願開下SP算了,加上正股倉月月坐艇,已按下暫停鍵,未知想怎樣做。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 都係諗到乜,就寫乜
      你知我比較隨心 :D
      不過大家的留言真係高質,獲益良多

      ARKK, 如果長線放5年,回報未必差
      最近英Sir都有購入,回報不錯
      你可以去他的facebook 看看

      Short put, short call可以產生現金流
      Short call: 風險是被call走優質資產,而自己心中有黃金價位,唔肯高追返,咁個資產就一去冇回頭
      Short put, 接貨後,可能股價一直尋底,點做short call, 都只能賺權金,正股股價卻江河日下,永冇回家之日

      如果冇方向,唔知自己想點,遠離賭場,係最好選擇

      Delete
    2. 好多媒體只係跟紅頂白,不可以盡信
      ARKK低位反彈20%

      Delete
  8. Replies
    1. SG Reits 五花百門,residential (A68U), retail (C38U, RW0U), office (C61U), hotel (A68U), industrial & logistics (A17U), healthcare (AW9U), data centre, infrastructure, mortgage類別都有。

      雖然港人投資SG Reits免股息稅,但是如何挑選優質的SG Reits, 除了看管理層的管治能力、股息率,還要看DPU (每單位分配),了解其翻新情況、出租率、續租率、節流、融資能力、物業增值能力(買賣、開發、財技)。此外,還要留意其負債水平、合理價。如果只著眼股息收益率,怱視潛在增長率,有機會賺息蝕價。

      翻查過去股價、派息記錄,本港的領展,表現不見得比SG Reits遜色。
      與其隔山買牛,傻貓寧願揀領展,最少光顧旗下商場買嘢/食飯時,有點心靈安慰。
      每次消費,領展都會回贈返股息畀我,賺息又賺價,幾爽。XD

      Delete
    2. 師姐,其實我相信你應該有能力,可以令倉位增長,應該未需要考慮到退休倉現金流收息咁快。

      其實我覺得你的年紀,應該還是看增長較好,如果你係需要一些現金流生活需要,我見你又有做期權,又有樓收租,所以我覺得你退休後,應該根本不愁現金流問題。

      所以應該搞清係咪為左退休收息而去做,因為到你真係退休哥日,以上既收息產品,會唔會到時已變質。

      Delete
    3. 你的看法,我之前都考慮過
      因為已有保險公司的年金寶、儲蓄基金、收租樓2層、期權

      所以這個退休基金,只佔每月1萬
      主力還是主動投資
      希望平衡吓資產配置

      Delete
  9. 投資組合入面一部分為收息成員是唔錯呀😂😂
    最正如果識搵,中港股都有唔少股有高息
    重點都係個句,派息夠唔夠穩定🥳🥳

    ReplyDelete
    Replies
    1. 同意
      都諗緊你推介的中移動
      另外,還有303 Vtech, 823 領展, 270
      16就睇位用期權買入/收權金

      Delete