Wednesday, June 2, 2021

想改善投資績效,要識認錯



勁人谷中,傻貓最喜歡米兄。佢嘅諗法好全面、貼地,不時分享他的投資思維、檢討。而且他性格謙厚、平和,又為人設想,從來唔會嚴厲批評谷友,也不會責備傻貓的白痴操作,可以讓我安心分享自己的想法、感覺。
佢嘅提醒、分享,亦常有當頭棒喝之感。

昨天看讀者留言,有些想法,傻貓無法全盤接受。
例如: 股市已低迷一段時間,是時候反彈。
某股已經跌到某歷史性低位,反彈力度一定好強。

可是,誰說跌到了最低,就必然會反彈?
多少股票,反覆尋底,最後坑了無數人?

米兄分享:
索羅斯名言: "對錯無關重要,關鍵是盈利和虧損的幅度。"
美股隊長: "證券市場和日常生活的邏輯,無法相提並論。"

傻貓認為: 
玩遊戲,唔係贏,就係輸。
我哋冇可能做長勝將軍。
關鍵係留意轉勢訊號,當勢色唔啱時,馬上糾正。

決定出錯,係好常見嘅事。無須太自責。
反而,輸錢係贏錢嘅必然過程。
只要及時糾正,嚴守止蝕,就能夠提升賠率。
所以,一旦出錯,止蝕要快而狠。
因為輸得愈多,愈難追回本金。
正如股神巴菲特講: "保本是rule number 1."
"保持持貨能力",最重要大概是風險管理、資產配置。

方向好重要,行錯路,要花多幾倍的金錢、心力,去糾正。
如果方向正確,慢慢修正,就可以順利到達終點。

無論賭博、投機、投資,方法無數。
資產配置也很重要。

傻貓一直只集中寫期權、股票操作,其實慢賺、穩賺,反而是我的投資主軸。
長倉期權這類工具,只係整個組合的極小部分,少於3%。
我敢博,因為補習收入比較穩定,而且日常近乎零開支。
固定投資類別,例如收租物業,也持續提供穩定投資回報。
還有,一哥、妹妹,都係我嘅強大後盾。

投資是馬拉松,單純追趕刺激感,無法累積優質資產。
自然,也做不到複利效應。

投資前,必須清楚自己的能力圈,明白投資工具的風險、回報。
有時,不是該工具不好,可能是自己持貨能力不足,坐唔住貨,升浪未展開,就沽走咗。
有時,揀中糖衣毒藥,債券、優先股好似好穩陣,點知賺息蝕價。

總之,交易前,要未諗贏,先諗輸。
控制注碼,設定好入場位、止蝕位,做吓功課,先好買賣。

11 comments:

  1. 我得個講字架咋,今年成績由高位計係-30%... 你要自己衡量下呀~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 你之前賺咗好多
      而且好多時都會寫低投資時的思路
      近日你手風都順返好多啦
      相信好境已經重臨

      也借此再次謝謝你的無私分享

      Delete
  2. 投資工具各有唔同風險,無話邊一種一定會輸死既。

    好似你上次咁講,做得long side 預左total loss 都承受得到。如果十次中間有六七次輸六成,餘下三次賺兩倍咁拉勻其實都係賺。我自己都會將輸果part 重點放出黎講,因為賺係應該的,輸時先要反思下點可以輸少啲...

    承受到的話,明知係賭但值搏的話都值得一試。我之前有幾次係先在正股賺一筆,然後推晒落LC 度賭一次。輸左只係無左短炒賺返黎呢筆完全唔入肉,但賺的話可以賺得好誇張。我而家有一部份係咁操作(例如近排的yolo 股),輸十次賺一次其實已經夠。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 好開心你明我嘅邏輯
      都好同意你講嘅嘢

      賭博,睇勝率,都要睇賠率
      只要止蝕做得好,止賺又可以放大,就值博

      而且,我都係重點檢視自己的失敗
      因為賺真係冇乜好講

      如果可以輸少些,回本的機率就增加,這樣才可以長玩長有

      Delete
    2. 呢個方法不錯,慢慢學下先,謝謝分享。

      Delete
  3. Replies
    1. 都係將期權嘅資金,limit在3%內
      穩陣啲好
      一陣大跌市,幾隻short put一齊接貨,死都唔掂喔

      Delete
  4. 調整心態,今個月又可以重新黎過。💪💪💪

    ReplyDelete