Thursday, February 10, 2022

林村小故事: 專訪有機農夫陳先生

近日補習社慘澹經營,傻貓突然多出額外時間,重新享受種植之樂。
經過連日的灌溉,生菜開始陸續發芽。當傻貓埋頭疏苗時,鄰居陳先生經過,閒聊兩句後,他盛意拳拳,帶著傻貓,參觀他的農莊。





"塊地10年前租㗎,新世界圈晒附近土地,未起屋前,咪畀我哋種吓嘢咯。"陳生淡淡地微笑著。

"嘩! 好有規模呀!有魚池、雪櫃,仲駁好晒水管,有翻土機,地方仲咁大! "傻貓看得目瞪口呆。


想不到連燒烤爐、燉羊腩爐,都有。閒時與三五友好,圍爐共話,分享收成,簡直是人生一大快事。



"係呀,開頭只係用一細塊地,呢兩年,冇做有錢佬嘅私人司機,唔去吃喝玩樂,咪返嚟耕田咯。"陳生笑著說。

不說不知,陳生之前開辦運輸公司,輾轉做了私人司機10多年,每天就是陪老細吃喝玩樂。如今轉行去康文署做兼職樹藝師,又去機場興建三跑,駕駛墨斗車。他在職場的跌宕,卻正突顯香港人的獨有特質 -- 能屈能伸。只有肯試肯努力,一定不會餓死。

天然肥

陳生的菜田,和其他人有點不同。他拒絕用火槍燒草,也不會施加任何化學肥,只會用米糠。
"大自然供應畀我哋嘅嘢,一定夠我哋所需嘅。我哋食落肚嘅嘢,一定要天然,咁先會健康。食太多化學物質落肚,只會百病叢生。"



此外,陳生還會自製天然酵素,用作肥料。


另外,他採用輪耕制,每塊菜田,隔一段時間,就會休耕,整改。這樣可以讓土地休養生息,重新供應養份,給下一輪的農作物。

魚菜共生

而且,他相信魚菜共生的理念,自行開拓了一個魚池,飼養錦鯉、鯇魚之類。魚兒吃的是新鮮蔬菜及水裡的微生物。然後,魚池的水,又再回歸農地,灌溉農作物。




可是,單憑一人之力,怎樣打理得這裡如此井井有條? 傻貓非常疑惑。

"以前有個叔婆嘅,佢耕那幾畝田。而家走咗喇,返咗另一個世界。我就喺淘寶,淘咗幾條微洞喉。好好㗎,拉一拉部機,就灌溉晒所有農田。"原來如此。



遊走他的農莊,傻貓覺得好像進入了世外桃源。那種泥土的天然氣味,不同農作物,例如芫茜、木瓜、生菜、檸檬樹、野莧、魚藤、椰菜、紅菜頭,全部都有自己的生長節奏。





向利益說不

以前在上水,傻貓也是這樣,吃飯前,才落田割菜。收穫豐富時,就拿著一袋二袋芒果、黃皮,回學校派給同事。有次我還趁著周末,清晨六時多,騎著單車,到上水火車站的天橋賣黃皮。五蚊兩大札,純粹好玩,又可以分享種植的喜悅。

陳生搖搖頭:"大自然係無私咁分享畀我哋嘅,只要我哋肯付出,就有收穫。我之前種了好多好靚好大嘅牛茄。有個朋友見到,就攞咗去,賣畀個醫生朋友。點解要賣呢? 既然係朋友,就應該送畀佢呀。個朋友話賣咗幾千蚊,我一蚊都冇要。我有手有腳,唔等錢開飯,唔想牽涉任何利益。種菜,應該好純粹嘅,好好享受種植嘅樂趣。"

搬入林村之後,傻貓多了機會,好好認識這個地方、這裡的人。林村,真是一個地靈人傑的好地方。



臨別,陳生送了兩個木瓜,還有幾束芫茜、酸味草 (學名:酢漿草)給傻貓。這次閒談,不但擴闊了傻貓的視野,還又食又拎,真正滿載而歸。

8 comments:

  1. 睇完篇文,成件事覺得好正!
    大自然俾左咁多野我地,但我地從來都好少感恩

    ReplyDelete
    Replies
    1. 行山時,山野不留痕,已經好好。
      盡量源頭減廢,不濫用地球資源,就是最好的回饋。
      保育、可持續發展,有點遙遠。

      Delete
  2. 很好, 分享不涉及利益, 回歸初心係最好

    ReplyDelete
  3. 哈哈,我衹知道:淘寶確是很多令人解悶泉源。:)

    ReplyDelete