Wednesday, December 28, 2022

2022 回顧:期權輸身家

睇返舊文: 

Trial & Error: 動物篇 (牛熊證)



"短短 6 年間,我已經蝕咗 62萬。
我一直以為,自己係透過牛熊證,賺咗層樓、只不過後來蝕返。
誠實面對自己吧。數字不會說謊。
原來,盈利來源是: 月供股票、零存整付、低買高賣正股、豐厚的股息。
教書的穩定高收入、上門補習的高時薪,就是這樣虧掉了。"

期權操作檢討

低處未算低。當時牛熊被劏,蝕剩嘅錢,仲可以買樓收租。
今日用期權,還極都未還清。Tesla持續下跌,我就算而家平倉,都仲欠IB 近60萬。
2月仲有張TSLA $170 行駛價的Short put 未平。今日已經跌穿 USD $110.

之前只係覺得,long side 輸贏都係運氣,而且睇啱邊,都會蝕時間值,好唔抵。
於是,我轉做 short side. 開始時真係賺好多嘅,每個月幾萬蚊嘅現金流,好吸引。
而且做 short put, 個市牛氣衝天時,即時接咗貨,正股股價都好快彈起,賣出又袋錢。

問題係: 邊個估到騰訊一個月內,彈升幾十個percent? 內房突然復甦、內地突然放棄清零、中概股突然爆升?
又有邊個喺Tesla  USD $402時,預見到短短幾個月,由 9 月嘅 USD $308, 跌到今日 USD $108?

Short call內地股票,雖然全部都係covered short call, 手持一堆正股。不過要折讓價畀貨人。完美地高買低賣。 Short put TSLA, 接極都仲要接貨。

接咗貨後,又未見底,唔知幾時股價重返家鄉。而且,當大家都對收購 Twitter 嘅 Elon 投不信任票,佢自己又當Tesla  係提款機,不斷賣完又賣,話唔賣又再賣時,成手貨嘅人,呢刻真心灰。

我唔係冇開Tesla SC, 只係幾張 expired嘅SC,賺嘅權金,都cover唔到接1張SP嘅震撼力。結果都係要抬錢接貨。
我都有開long put TSLA, 仲成22張。只係時間值損耗太大太快,股價暴跌,但我隻期權已經到期。到期前1日,我HKD $1000 take profit走咗。

IB 最好嘅係唔 call margin. 只要 maintenance value 保持到,就可以。欠70萬,每個月利息都只係  HKD $2200 樓下。只係心理壓力好大。

自己知自己事:

自視過高:冇技術、財商低、唔肯止蝕。不停睇錯市,賺粒糖就走,但輪咗就由佢。虧損先愈來愈大。

零風險意識:做short side 期權,應該揀股價穩定嘅股票。我揀嘅騰訊、Tesla, 波幅大,冇事就袋權金,有事就接1張都10幾20萬。

炒功差:每次都成功捕捉低位止蝕,高位追貨。高賣低賣。

斷捨離

近日不斷變賣BB 的物品: 玩具、黑白布書、BB車、單車、學行車、防撞枕、健身架、床圍、奶瓶消毒器烘乾機、床鈴、網床、圍欄、波波池,賺返 HKD $2000.
今朝又拎咗870個彩色波波出去交收。
賣剩個忙碌板、韆鞦,仲有幾部單車、學行車、搖搖馬、BB車、彩色布書。

斷捨離真好,屋企整齊些,生活也好像有條理些,頭腦也跟著清晰點。

代課

最近返學校代課,做咗2星期左右,賺咗 $16000左右。

請保姆


物色咗 1 位新保姆。佢可以上課前,來補習社門口接BB, 落堂後,送返嚟補習社。
我唔駛再14:15出門口,送BB去元朗,再趕返荃灣上得1堂:  16:45 補習,18:00落堂,再趕返元朗 19:00 接BB, 然後夜晚晚 22:00 晚飯。
而且,保姆答應我,代課期間,可以全日湊B。 咁我就可以無後顧之憂。

補習社擴班

補習社不斷開班,聖誕假期仍然日日有補習。
嚟緊會再積極尋學生,視像上課、喺圍村內都會貼街招,上門補習。都會開始返網上幫人改作文。至於幫人做功課,寫論文,暫時BB仲係非常痴身,好鍾意埋身食奶,我去邊都醉酒佬咁跟實,可能過幾個月先可以開始。


如果冇計錯數,最長 8 個月,應該可以還清所有債務。
只係擔心物業2,大維修仲未出到價錢,未知幾錢埋身。物業1,又收到信要大維修。

曾經雄心壯志,列出來年resolutions.
今年唔喇。行好每一步路,做好眼前每一件事,就好。

10 comments:

  1. thanks for share. 認同行好眼前每一步, 加油.

    ReplyDelete
  2. 接錯的貨賣了是錢, 要維修的樓賣了也是錢
    肯撤退的話, 活路其實多的是, 何必折騰自己?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 樓價現時是5年半低位。
      其實又唔係冇生活費,冇必要趕住賤賣。
      而且之前教書,可以做按揭。而家補習,冇出糧記錄,銀行唔會借按揭畀我。
      賣咗,就冇喇。

      Delete
  3. 帥姐, 希望降低margin後, 心理壓力會好些
    另外, 請問你在那請保姆? 我都想請個接放學, thanks~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我有個WhatsApp group, 有好多區嘅保姆、鐘點、僱主
      另外,Facebook 都有好多這些pages. 我用合作社。你可試試:
      托兒保姆鐘點陪月招聘_合作社1️⃣
      港媽自救谷-本地托兒/保姆/清潔/陪診
      大埔粉嶺上水沙田保姆/暫托/陪月/家務助理
      ~ 家務助理、陪月、保姆、嬰兒照顧、產婦照顧 情報站 ~

      Delete
  4. 曾經看過一對住加國港人夫婦36年留言,決心回流香港,就是容易安排有工人幫手湊孫,在美加英等西方國家,想揾合意工人幫手,簡值困難重重,慘過輸股票。:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 可能地區唔同。
      我好多朋友,去到都好快搵到政府安排的托兒機構。
      家長返工前,放低小朋友;放工後,接回。

      Delete
  5. 嗯... 一口氣追回所有post, 知道你最近的期權操作狀況, 基本上你的問題主要有幾點:
    1) Short put 時主觀地假設不用接貨, 或抱有"博大霧靠運氣"的危險心態
    2) Short put 部位被攻擊時零反應, 正確的做法是應該立即救倉(所謂 "搬龍門")大幅降低行使價, 或, 直接認輸平倉
    3) 無認真地計算或直接忽略put 合約一旦被對方行使, 自己有多強的能力去接貨或防守, 引致過度槓桿
    4) 在股巿大跌後 short call, 然而行使價竟低於正股的買入價, 變相高買低賣之餘, 更會令自己正股倉位進退失據 (例如你持有買入價$300的QQ, 現價$200, 而你short call $270, 咁當正股反彈至$250以上時你本身可直出正股止蝕, 但你又同時比張 270 short call "航住", 因為你會怕沽走左之後萬一真係升穿$270 你無貨交比對家)
    5) Short put 一隻自己根本都唔想接貨的股票, 一旦價位被攻破就企左係度

    大致上就是這樣吧, 其實期權的本質係易學難精, 經過這一年操作我想你都會明白雖然話short side贏面係高過long side, 但都不可以亂黎, 特別係short put更加考功力, 我自己對short side的put係會非常小心處理, 理由很簡單, 因為一隻股票很難大幅炒上(要有大量資金流, 不知名妖股或小市值股除外), 但卻可以很易大幅下跌(股災或任何異常突發事件).

    加油吧, 跌低後再企返起身, 人生本來就是一場歷練~!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝謝留言和詳細分析失敗原因🙏
      期權,不碰了。

      Delete