Sunday, October 9, 2022

荷包乾涸

連續幾個月,每個月流失1至2個學生。這個月一口氣流失5個。

只有1個新同學,表示追不上進度。其他都著手移民,有些已經離港了。

自從正苦迫針,5歲以上需要用疫苗通行證,才能出入食肆,同學在學校又被標籤為異類,不准參加課外活動,家長陸續用腳投票。

樓上1樓的李太,已經賣樓收細訂。手續完成,就會帶女兒過英國,和先頭部隊的丈夫團聚。樓上2樓,完全沒打疫苗,這2年主要靠食外賣。他們前日寄箱,今日清屋,明早交匙,下午上機。他們說很期待英國的生活:不用迫2歲女兒戴口罩,小朋友可重獲群體生活。

全世界都與病毒共存,香港和內地,仍妄想清零。

香港的幼稚園也安全至上,雖然政策列明2歲以上才需要戴口罩,大部分幼稚園卻要求所有BB都要戴口罩,才可出席活動。有一次,濼言上playgroup,1小時的課堂,我就花了15分鐘幫他戴口罩。累死了。只有外藉人士為主的機構,小朋友可以除罩相見,氣氛輕鬆自在,濼言也能全程投入,笑聲不斷。

補習社學生人數下降,租盤丟空幾個月,放售物業2亦數月無人問津。濼言參加的playgroup學費較高昂,有幾間1次過,收1期2個月學費。荷包開始乾涸。

港股美股疲弱。之前開的期權合約,short call穩袋權金。不過股票倉接近滿江紅。我不知道還會下跌多久,也不懂估計下跌速度。可以做的,只是簡單估價,分段持續入貨。持有只有少量short put. 槓桿:1.33,屬於我覺得舒服的風險水平。繼續不時留意市況就好。

11 comments:

  1. 好彩還有一哥撐住,過多一兩個月希望會有轉機,相信正苦,苦不堪言,明白的。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 佢負責交租、水電煤,仲要月供家庭基金
      都好吃力

      Delete
  2. 槓桿1.33係孖展定包括期指?
    如果係要支付利息的槓桿,現在應該好難捱?

    ReplyDelete
    Replies
    1. IB計嘅槓桿
      孖展戶口,包期權

      Delete
    2. IB 槓桿計算方法:
      http://laxinvest.blogspot.com/2017/12/blog-post_14.html

      Delete
  3. 沒有租或賣不出的樓, 只有租或賣不出的價錢

    ReplyDelete
  4. 師兄都幾賣弄文筆,要讀者想得費神。:)

    ReplyDelete
  5. 我個人覺得今次跌巿並非一般跌巿, 所以要非常小心, 整件事情的劇本就係先大力放水再長時間推行零利率, 令全世界都習慣左超低資金成本, 引人不斷借錢投資, 過程會催生出大量泡沫, 之後就係收割階段, 猛力加息, 令到借左大量資金的投資者的利息成本大幅度抽升, 抽到班人爆煲頂唔住就焗住要低價沽出資產套現...
    所以大家要明白而家係追殺緊高槓桿者, 現階段我認為首要任務唔係諗再加注入貨, 而係先降低自己portfolio的槓桿 (當然對於輕倉者可以係不錯的加碼買入機會), 降低槓桿有即時好處就是減少利息支出, 例如 IB 為例現時借美元的利率已狂升至4.58% (仍未計及11月和12月聯儲局再度大手加息, 預計12月後美元拆借利率可高逹 6%), 要記住年初只需1.5%, 個difference係大到無人預計得到, 而且係會對投資大局有根本性的改變!

    其中一例就係近年非常Hit的收息投資法, 當美國行零利率, 現金擺銀行食風, 於是好多人會買入收息類資產 (例如公用股, REIT, 債券 or 債基), 進取者甚至用槓桿去買入意圖放大收益, 現在一加息, 連做定期都有4厘息, 收息類資產價格順理成章大跌之餘, 槓桿買入者因為借左錢更要承受高利息支出, 所收的息都不夠找借錢的利息條數, 於是整個策略等於被擊中死門, 廢左武功.

    另一例子就係買樓收租, 其實在我眼中買樓收租相比買入收息股, 在加息攻勢下更難守, 主因樓價貴收租回報率本身已經唔高, 除非係full-paid去買, 否則之前大家都係靠mortgage借平息頂住, 叫做收完租減去借貸成本仍有利潤, 但現在借貸利率一升, 可以好快食晒個利潤空間, 再加上去業主要倒貼(因為現時環境不容易加租, 利息成本沒法轉移到租客身上), 證明個遊戲玩法一下子反轉左.

    當然, 以上只係講最近2, 3年先入巿所面對的情況, 廢話講句早買仍然早享受(因為買入價低, 唔洗借大錢之餘, 收息收租都有返十年八載做厚左個底子), 但越遲入場果批朋友就要小心啦

    PS: 講到尾, 好佩服starman兄果種遠見, 佢打從一開始已經講左最重要的法則, (1) 槓桿係為左去槓桿, 不是無限複式槓上槓; (2) 槓桿標的所提供的息差不可太少!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 分析好詳盡呀~
      呢個跌市,你有咩應對?

      Delete
    2. 我主要都係好似上面所講咁, 時刻留意並控制住槓桿率, 唔好比自己立於危牆之下, 因為跌巿好難估底, 如果爆左倉就話之你手頭上既股票有幾好質地, 都難逃斬倉, 守唔住就無意思. 另外就係當我意識到聯儲局唔係吹水, 係認真地大力加息, 就即時將組合內既收息股檢視一次, 所有股息率under 5%既股票立即出清, 因為預計巿場一定會用新既risk free rate去做重新定價, 咁股息率under 5%既股好大機會崩盤! ...最後就係開始逐步吸納美國國債, 因為息率普遍已經有4厘以上, 買得過~

      Delete